Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل فاینانس و تهاتر نفتی 800 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

صدیف بدری ۱۳ مرداد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل که پیشرفت بسیار پایینی را قبل از سال 95 داشت، با تأمین اعتبار از محل ردیف ملی و فاینانس بانک ملی به ارزش یک‌هزار و 50 میلیارد تومان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد که در حال حاضر نیز پیشرفت 93 درصدی این پروژه را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت از منابع مختلف اعتبارات راه آهن اردبیل را تأمین کند تا این پروژه امسال و یا اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد ادامه مسیر راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد نیز گفت: در بودجه سال 1401 راه آهن اردبیل – پارس‌آباد ردیف ملی پیدا کرده و امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد را شاهد باشیم.

بدری افزود: برای توسعه استان اردبیل تقویت زیرساخت‌های حوزه راه، راه آهن و فرودگاه هدف‌گذاری شده بود که ما در حوزه راه سعی کردیم از ظرفیت منابع ملی و فاینانس بانکی برای توسعه بزرگراه‌ها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا سال 95 ما در مجموع برای 200 کیلومتر از راه‌های استان ردیف ملی داشتیم که در سال 98 این میزان به 700 کیلومتر رسید که عمده این پروژه‌ها محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر، اردبیل به گرمی، بیله‌سوار – مشگین‌شهر، اردبیل – مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم و تونل دوم حیران بوده که از ردیف بودجه ملی بهره‌مند هستند.

بدری اضافه کرد: تا آخر سال گذشته 120 کیلومتر بزرگراه و 45 کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسید و تا آخر فصل کاری امسال 65 کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: از محور اردبیل – سرچم نیز امسال 25 کیلومتر به زیر بار ترافیک خواهد رفت و در کنار آن تلاش ما بر این است تا تونل دوم گردنه حیران نیز آماده بهره‌برداری شود.

بدری شاه بیت توسعه استان را تقویت زیرساخت‌های ارتباطی بیان کرد و ادامه داد: امسال 800 میلیارد تومان از محل فاینانس بانکی و تهاتر نفتی برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص خواهد یافت.

وی در مورد راه‌های روستایی نیز اظهار کرد: وضعیت راه‌های روستایی استان اردبیل مناسب نیست ولی سعی کردیم سال گذشته 112 میلیارد تومان و امسال نیز منابع خوبی را در حوزه راهداری و توسعه راه‌های روستایی در نظر بگیریم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فرودگاه اردبیل از بیس پرواز استاندارد برخوردار شده و همچنان با بی‌رغبتی برخی شرکت‌های هواپیمایی در برقراری پروازها روبه‌رو هستیم که امیدواریم این مشکلات نیز برطرف شود.

وی گفت: در بحث فاضلاب و آب شرب نیز طرح‌های خوبی در اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در حال اجراست که سال گذشته 700 میلیارد تومان و امسال 900 میلیارد تومان منابع ملی برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب حوزه انتخابیه تأمین شده است.

بدری در مورد منطقه آزاد نیز افزود: ‌در مجلس دهم و یازدهم با تلاش و پیگیری‌های مستمر منطقه آزاد اردبیل مصوب و در مجمع تشخیص مصلحت از بین هفت منطقه آزاد کشور تنها برای اردبیل شرط گذاشتند تا یک نقطه از بین چهار نقطه انتخاب و توسعه منطقه آزاد رقم بخورد.

وی مخالفت خود را با بیان همکاران در ارسال لایحه جدید به مجلس اعلام کرد و ادامه داد: این ریسک بزرگی است و مرحل تصویب آن بسیار سخت خواهد بود ولی انتظار داریم دولت ملی و محلی قانون موجود مصوب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت را اجرایی و عملیاتی کند.

بدری وضعیت اقتصادی کشور را نامطلوب توصیف کرد و گفت: مهمترین چالشی که در پنج ماه گذشته کشور با آن روبه‌رو بوده، حذف ارز ترجیحی و تبعات اقتصادی آن در زندگی مردم بوده که به معنای واقعی بسیاری از اقشار را به تنگنا انداخته است.

وی افزود: ارز چند نرخی تبعات فسادآور و رانتی به همراه دارد و ما معتقدیم به جای پرداخت یارانه‌های نقدی، باید کالا برگ هر چه سریعتر به مردم تحویل داده شود تا خرید کالاهای اساسی با قیمت مصوب و مناسب انجام شود.

بدری به وضعیت نامناسب تأمین دارو و نهاده‌های دامی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه تیم اقتصادی دولت تبعات حذف ارز ترجیحی را در نظر نگرفتند و همین موضوع بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌ها را به همراه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت باید در بررسی جامع نقاط ضعف و قوت حذف ارز ترجیحی را مورد رصد قرار می‌داد که متأسفانه این امر انجام نشد و پیامد آن استیضاح وزرای صمت و تعاون بوده که تا بخش زیادی به نتیجه رسیده است.

بدری در مورد تعامل دولت و مجلس اضافه کرد: ما بنای همکاری داریم ولی ما در بحث نظارت جانب مردم را در نظر گرفته و از آنها حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا هر چه سریعتر وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بازرگانی و صنعت و معدن را معرفی کرده تا به دور از حاشیه‌ها تیم اجرایی دولت در کوتاهترین زمان با تشدید نظارت‌ها سر و سامان واقعی به بازار بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صدیف بدری راه آهن اردبیل میانه روز خبرنگار تهاتر نفت بزرگراه نمین و سرعین راه آهن اردبیل میلیارد تومان برای توسعه منطقه آزاد پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است