Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:51:57 GMT

آنچه باید داوطلبان کنکور درباره انتخاب رشته بدانند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۷۹۴

آنچه باید داوطلبان کنکور درباره انتخاب رشته بدانند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، جعفر ممبینی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: پس از اعلام نتایج کنکور، مهم‌ترین دغدغه والدین، انتخاب رشته دانشگاهی برای دانش آموزان است.

وی افزود: هنگامی دانش آموزان کارنامه خود را دریافت می‌کنند، باید به گزینه‌هایی از جمله سهمیه نهایی توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممبینی ادامه داد: سهمیه نهایی در خوزستان منطقه ۲ و ۳ است و بخش‌هایی نیز سهمیه ۵ درصد و ۲۵ درصد دارند که باید دانش آموزان دقت کنند که این موارد برای آن‌ها ثبت شده است یا خیر.

مشاور انتخاب رشته در خوزستان توجه به استان و ناحیه بومی را از دیگر نکات مهم در انتخاب رشته برشمرد و اضافه کرد: این موارد شانس قبولی در رشته‌ها را افزایش می‌دهند.

وی می‌گوید: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در چه دوره‌های دانشگاهی اعم از؛ روزانه، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس شهریه آزاد یا دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب رشته هستند تا بتوانند انتخاب رشته انجام دهند.

ممبینی آگاهی از شرایط دوره‌های دانشگاهی را از دیگر عوامل مورد توجه در انتخاب رشته دانست و گفت: دقت در نمره کل یا تراز که وضعیت داوطلب را در هر زیرگروه مشخص می‌کند، مهم است، زیرا نشان می‌دهد که هر فرد در هر زیرگروه چه رتبه دارد و چه ترازی کسب کرده است.

وی تاکید کرد: نمره کل یا تراز، رتبه در زیرگروه، وضعیت سهمیه و همچنین بومی گزینی‌ها مبنای پذیرش یک داوطلب هستند.

به گفته ممبینی؛ هرچه رشته‌ها در استان، منطقه و ناحیه بومی انتخاب شوند، شانس قبولی نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ خوزستان با استان‌های ایلام و لرستان یک ناحیه بومی برای انتخاب رشته محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا کنکور 1401 انتخاب رشته داوطلبان کنکور محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی‌آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود 60 نفر از داوطلبان علی‌رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند، اما موفق نشدند، افزود: تا ظرف سه هفته آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان أخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم. 

پورعباس افزود: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش آموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری