Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:54:10 GMT

۵۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در کردستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۸۴۳

۵۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در کردستان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف و شناسایی بیش از ۵۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در سطح این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۸۰۰ انشعاب، به صورت قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  "هیوا لهونیان" با اشاره به شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در سطح استان اظهار داشت: این تعداد انشعاب غیرمجاز به منظور حفظ پایداری شبکه برق، قانونمندکردن این انشعابات، عبور از پیک تابستان، تامین رفاه شهروندان و کاهش تلفات انرژی از ابتدای سال‌گذشته تاکنون شناسایی و کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، افزود: بیشترین انشعاب غیرمجاز برق کشف شده در این مدت با 2100 مورد مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان و کمترین انشعاب کشف شده نیز با 60 انشعاب مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تلفات در شبکه برق، انشعابات غیرمجاز در بخش توزیع است که به دلیل افزایش میزان استفاده از انرژی، خسارات زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سرقت انرژی برق به دو صورت سرقت تجهیزات شبکه و سرقت انرژی است، افزود: سرقت انرژی در واقع همان انشعابات غیرمجاز و استفاده از برق بدون داشتن کنتور است که این سرقت مشکلات بسیاری را برای شرکت و مشترکان قانونی ایجاد می‌کند.

زنجان| 6000 انشعاب غیرمجاز برق در استان زنجان جمع‌آوری شد8 هزار انشعاب غیرمجاز برق به صورت شناور در آذربایجان‌غربی شناسایی شداراک| بیش از 3 هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان مرکزی شناسایی شد



 لهونیان، با استناد به مواد 543 و 678 قانون مجازات اسلامی، افزود: استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق می‌کنند، مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت، مشمول سه تا 10 سال حبس می‌شوند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انشعاب غیرمجاز برق سرقت انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مغازه، و کابل برق شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل مناطق جغرافیایی جرایم صورت گرفته مشخص شد اکثر سرقت‌ها در محدوده و بافت‌های قدیمی شهرستان بندرعباس رخ داده که کلیه مجرمین سابقه دار منطقه تحت کنترل قرار گرفته و با اقدامات فنی و پلیس انجام شده در نهایت دو نفر از سارقان حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده‌اند مورد شناسایی و رصد اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در تحقیقات فنی و تکمیلی انجام شده مشخص گردید که سارقان با تشکیل باندی ۳ الی ۴ نفره اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و منازل فاقد سکنه و مغازه کرده‌اند که در این رابطه یکی از متهمان در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد اقرار و معترف شد که اموال سرقتی را پس از سرقت در منزل یکی از همدستان خود مخفی کرده‌اند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

کد خبر 6098478

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور