Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:11:49 GMT

افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۹۵۸

افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت خبر داد و گفت: موزه حصیر ایران با عبور از موانع و مشکلات در هفته دولت در روستای فشتکه شهرستان خمام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، از افتتاح موزه حصیر ایران در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: حصیربافی از قدیمی‌ترین صنایع دستی بومی و کهن‌ترین دست‌بافته استان گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موزه حصیر ایران با عبور از موانع و مشکلات در هفته دولت در فشتکه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: راه اندازی این موزه با مشارکت فرمانداری خمام و دهیاری روستای فشتکه انجام شده و قرار است در این موزه ابزارآلات مربوط به حصیربافی به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به فعالیت ٧٠٠ حصیرباف در روستای ملی حصیر، عنوان کرد: ثبت فشتکه به عنوان میراث جهانی یونسکو در دست پیگیری است.

جهانی خاطرنشان کرد: حصیربافی به عنوان منبع درآمد برخی از کشاورزان، خانوارهای روستایی و حتی خانوارهای شهری به ویژه ساکنان اطراف تالاب ها، مرداب‌ها و نقاط نزدیک به دریا و رودخانه محسوب می‌شود و بهره برداری از این پروژه می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی میراث فرهنگی حصیربافی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود