Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تنش بین چین و تایوان همچنان ادامه دارد، درگیری ها با دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که خشم چین را برانگیخت، تشدید شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛چین از پنجشنبه، 4 اوت، با مانورهای نظامی چهار روزه در اطراف جزیره تایوان را با پرتاب موشک و اعزام هواپیمای جنگی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحلیلگران می گویند تمرینات نظامی چین در آب های اطراف تایوان باعث شده است که برخی از کشتی ها در اطراف تنگه تایوان حرکت کنند و از جزیره دور شوند و مسیرهای کشتیرانی و دریایی در سراسر جهان را مختل کنند.

تحلیلگران و مالکان کشتی می گویند که اگرچه بنادر تایوان طبق معمول کار می کنند، اما برخی از کشتی های باری و نفتکش ها مسیر خود را در اطراف جزیره تغییر می دهند تا از رویارویی با ارتش چین جلوگیری کنند و مدت سفرهای خود را حدود نیم روز افزایش می دهند.

با توجه به اینکه تنگه تایوان به عرض 180 کیلومتر و یک خط کشتیرانی دیگر در شرق جزیره، خطوط اصلی کشتی‌های حمل‌کننده کالا از شرق آسیا به ایالات متحده هستند، این موضوع تأثیر عمیقی را که اختلافات مربوط به تایوان ایالات متحده و اروپا با چین می‌تواند بر تجارت جهانی داشته باشد، نشان می‌دهد.

زوی شرایبر، مدیرعامل شاخص کشتیرانی فریتوس گفت: «اگرچه اقدام چین تاکنون به طور قابل توجهی مانع عملیات حمل و نقل نشده است، نسخه طولانی مدت (این رویدادها) مطمئناً می تواند باعث آن شود.

وی افزود: «شیوع یک درگیری منطقه‌ای می‌تواند کشتی‌ها را مجبور به انتخاب مسیرهای جایگزین، تمدید زمان ترانزیت، اختلال در برنامه‌ها و ایجاد تأخیر و هزینه‌های بیشتر کند».

خطوط هوایی همچنین پروازها به تایپه را لغو کردند و سایر پروازها را تغییر دادند تا از حریم هوایی مجاور خودداری کنند که در طول تمرینات نظامی چین به روی ترافیک غیرنظامی بسته شده بود.

پلوسی این هفته به بلندپایه‌ترین مقام دولت ایالات متحده تبدیل شد که در 25 سال گذشته به تایوان سفر کرده است، در اقدامی مخاطره آمیز که به گفته او نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به این جزیره خودگردان است.

چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، با استقرار جت‌های جنگنده، بمب‌افکن و کشتی‌های جنگی در تنگه و اطراف جزیره در نمایش قدرت نظامی پاسخ داد.

آنوپ سینگ، رئیس تحقیقات نفتکش در مدیریت ریسک کشتیرانی بریمار، گفت که از آن زمان، صاحبان نفتکش های بزرگ سطوح هشدار امنیتی را افزایش داده اند و مسیر کشتی ها را منحرف می کنند.

گروه های بیمه حمل و نقل نیز هشدارهایی را به اعضا ارسال کرده اند و از آنها خواسته اند هنگام حرکت در تایوان احتیاط کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تایوان چین آمریکا ایالات متحده کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است

داده‌های فنی و تخصصی نزد مقاومت فلسطین حکایت از یک مطالعه مهندسی دارد که «نقش حیاتی» آوارها در نوار غزه را در «مسدود کردن خدمات راداری» به واسطه فناوری‌های بسیار مدرن که توسط ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به اشغالگران ارائه شده بود، ثابت کرد.

به گزارش ایسنا، این داده‌ها نشان می‌دهد که سیاست «تخریب خانه‌ها و ساختمان‌ها» در غزه که توسط نیروی هوایی اشغالگران اجرا شد، به ضرر خودشان نیز تمام شده زیرا باعث کاهش اثربخشی فعالیت‌های راداری با فناوری پیشرفته‌ای شد که در پهپادهای جاسوسی  برای تعقیب و زیر نظر گرفتن تحرکات اعضای گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در «تونل‌ها» و همچنین برای کمک به تلاش‌ها به منظور «شناسایی محل حضور اسیران صهیونیست» کار گذاشته شد.

به نظر می‌رسد که یک اتاق عملیات اطلاعات هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی از این حقایق آگاه شده است، زیرا متخصصان در گزارش‌های خود اشاره کرده‌اند که آوارهای سیمانی - بتنی و خاک بر پیچیدگی‌های عملیات نظارت زیرزمینی افزوده است.

بنابراین کارایی دستگاه‌های بسیار مدرن که وظیفه آنها نفوذ بیش از ۲۰ متر به خاک و پی بردن به اتفاقات حرارتی بود، تأثیر منفی گذاشت و دلیل آن این بوده که سیمان به طور خاص با مقادیر آهن موجود در آوارها مانع اثربخشی پرتوهای مورد استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت