Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:29:30 GMT

شهرستان کهک قم ظرفیت بالایی در بوم‌گردی دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۱۱۹

شهرستان کهک قم ظرفیت بالایی در بوم‌گردی دارد

به گزارش روز جمعه استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در بازدید از آیین‌های مذهبی محرم در تکایا و حسینیه‌های  کهک،از ظرفیت تاریخی مذهبی این شهرستان به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در قم یادکرد. 

وی در بازدید از خانه تاریخی ملاصدرا، میرزای قمی و حسینیه چاله حمام ، از تلاش و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی کهک به‌منظور حفظ ابنیه تاریخی و توسعه گردشگری مذهبی این شهر قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شهرستان کهک به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در استان یادکرد و افزود: قم، دروازه ورود شیعیان به کشورمان است و کهک می‌تواند ماندگاری زائر و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را تقویت کند.

مقیمی با تاکید بر ظرفیت‌های تاریخی، علمی و مذهبی کهک و استقبال تورهای طبیعت‌گردی و میراث تاریخی مذهبی در این شهرستان، تصریح کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی با ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت داریم که خانه باغ‌های کهک، فرصتی طلایی در این حوزه است.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها جاذبه توریستی قم اشتغال زایی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاذبه توریستی قم اشتغال زایی جاذبه توریستی قم اشتغال زایی اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت

همشهری - سعیده مرادی: روستای ترشنبه قدمتی ۱۸۰ ساله دارد و در آن می‌توان در کنار لذت از طبیعت زیبا و تنفس در هوای پاک به تماشای تاریخ نشست.

روستای سرسبز و تاریخی

زمین‌های ترشنبه با برکت و حاصلخیز است و از درختان گردو و هلو تا انواع صیفی‌ و سبزی‌ در باغ‌های آن به بار می‌نشیند. شاخ و برگ و میوه بسیاری از درختان روی دیوارهای گلی باغ‌های روستا سرازیر شده و به کوچه پسکوچه‌های آن حال‌وهوای دلنشینی بخشیده است. بعضی از اهالی به یاد دارند که تا چند سال پیش زمین‌های روستا پر بود از انبه‌های ریز ترش و می‌گویند نام اینجا «ترش انبه» بوده که در گویش‌های محلی به «ترشنبه» تغییر پیدا کرده است. در ترشنبه به زحمت می‌توان خانه و باغی پیدا کرد که اهالی مقابل آن درخت و نهالی نکاشته باشند.

یادگار صفوی

این روستا در دل خود آثار تاریخی مختلفی را جای داده است. اگرچه برخی از آنها مانند کاروانسرا و قلعه خشتی از بین رفته‌اند، اما تعدادی دیگر مانند تپه طلا و یخچال قدیمی هنوز مقصدی برای گردشگری‌اند. از یخچال این روستا که به شکل کله قند بزرگی خودنمایی می‌کند می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین یخچال قدیمی تهران نام برد که با کمک میراث فرهنگی بازسازی شده است. این یخچال باقی مانده‌ای از بناهای دوران صفویه است و در زمره آثار ملی قرار دارد. مساحت کلی یخچال ترشنبه ۴۶۰‌مترمربع است که ۲۰۰‌مترمربع آن زیربنای این اثر تاریخی محسوب می‌شود. تپه طلا نیز انبوهی خاک رس تپه مانند باقیمانده از برج و باروهای باعظمت قلعه خشتی است و اهالی ترشنبه از آن با عنوان «تپه طلا» یاد می‌کنند. در روستای ٣٠٠هکتاری ترشنبه آرامستانی قدیمی هم وجود دارد. تقریبا همه سنگ‌های قبر آرامستان ترشنبه با دست و بدون دستگاه برش خورده و تراشیده شده‌اند. از سال‌ها پیش در این آرامستان کسی دفن نشده است.

نشانی: اسلامشهر، بخش چهاردانگه، روستای ترشنبه

حریم منطقه:۱۸

چطور برویم: از بزرگراه آیت‌الله سعیده وارد جاده ساوه شوید. پس از طی ۱۶ کیلومتر از طریق خیابان صادقیان به سمت ترشنبه بروید.

امکانات: مسجد، سرویس بهداشتی

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: دارای جاذبه طبیعی و تاریخی

کد خبر 850302 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تعطیلات سفر - گردشگری روستا اوقات فراغت تهران تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد