Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر ابدالی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در مجموع تعداد ۷۷۳ فقره کارت بازرگانی در استان قم فعال می‌باشد که از این میان ۴۹۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۷۶ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری است.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه صادرات قم از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کالاهای صادراتی استان از تنوع قابل توجهی برخوردار است و از محصولات صنعتی تا مواد غذایی را شامل می‌شود، ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، افغانستان،‌ امارات، آذربایجان و روسیه از جمله مهمترین کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در استان قم به شمار می‌آیند.

ابدالی گفت: بر مبنای آمار ارائه شده میزان واردات استان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزشی ۸۸ میلیون دلار و از لحاظ وزنی ۱۷ هزار تُن بوده‌است که عمده آن را کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهد، به این معنا که در بیشتر موارد صادرات استان نیز در راستای تقویت بخش تولید است.

وی بیان داشت: به‌منظور رصد دقیق وضعیت فعالیت‌های تجاری در استان، جلسه‌های پایش تجارت بازرگانی به صورت منظم در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار و تصمیم‌های لازم برای تسهیل امور در این بخش و فعال‌سازی هرچه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی استان در حوزه مبادلات بین‌المللی، گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام‌های انجام شده قابل توجه در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری در قم، تشکیل نشست‌های تجاری با مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور معرفی کالاهای صادراتی ساخت استان به فعالان اقتصادی است.

برچسب‌ها قم واردات تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم واردات تجارت قم واردات تجارت کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیر واقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیر است، گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهدی دوستی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار کرد: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصادشود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف‌سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا باز پس‌گیری چند صد قطعه زمین واگذار شده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می‌دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان