Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر آمارهای ارسالی از روی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، رنگ بندی کرونایی شهرستان استان سمنان دستخوش تغییر شده است به نحوی که شرایط مهدی شهر با افزایش شیوع کرونا از وضعیت نارنجی به قرمز تعویض شد.

خبر خوب اما این است که دامغان از وضعیت قرمز تغییر و در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفت که نشان می‌دهد اهتمام مردم طی هفته گذشته که این شهرستان در وضعیت قرمز قرار داشت، بیشتر شده و تعداد بستری‌های بیمارستانی در این شهرستان کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین اعلام‌ها شاهرود، سمنان و مهدی شهر در وضعیت قرمز، گرمسار و میامی بدون تفاوت نسبت به هفته گذشته در وضعیت زرد، آرادان همچنین در رنگ بندی آبی و دامغان و سرخه در شرایط نارنجی قرار دارند.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۲۰ به ۱۳۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۱۲ به ۱۲۹ شهر افزایش یافت همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۶۶ به ۱۵۴ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۰ به ۳۵ شهر رسید.

ستاد کرونای استان سمنان همچنین اعلام کرده تعداد مراجعان مشکوک کرونا به بیمارستان‌ها طی بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای شنبه ۴۳۵ نفر بوده که تست کرونای ۱۱۳ نفر مثبت اعلام شده است همچنین ۱۰۶ نفر برای درمان سرپایی راهی منزل و هفت نفر نیز بستری شدند.

گفتنی است در این بازه زمانی یک نفر جان خود را نیز از بابت بیماری کرونا از دست داده است. هم اکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

به گفته مسئولان دو دانشگاه علوم پزشکی موجود در استان سمنان استفاده از ماسک، واکسیناسیون و همچنین رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اضلاع مثلث کاهش و کنترل بیماری کرونا در جامعه محسوب می‌شود. همچنین هیئت‌های عزاداری اطعام خود را باید به صورت بیرون بر صورت دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد برگزاری مراسم عزاداری باید با توجه به محدودیت‌ها و رنگ بندی شهرها انجام شود همچنین در شهرهای قرمز باید هیئت‌ها و مراسم مذهبی از ۳۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند از سوی دیگر در شهرهای نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای زرد نیز ۷۰ درصد ظرفیت باید مورد استفاده قرار بگیرد و در شهرهای با رنگ‌بندی آبی هیچ محدودیتی ندارند البته رعایت شیوه نامه‌ها ضروری است.

کد خبر 5556891

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا محرم 1401 بوشهر ماه محرم سیلاب ویروس کرونا مراسم عزاداری کرمانشاه همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه مهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل ایلام تعداد شهرهای با وضعیت استان سمنان وضعیت قرمز رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد