Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:09:19 GMT

صندوق های سرمایه گذاری در سهام تخلف کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۴۸۷

صندوق های سرمایه گذاری در سهام تخلف کردند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا؛ امیرحمزه مالمیر  با اشاره به اینکه برخی فعالان بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری را به عدم اجرای مقررات متهم می‌کنند، اظهار کرد: اخیراً محاسباتی توسط برخی افراد انجام و در فضای مجازی منتشر شده، مبنی بر اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام را رعایت نکرده‌اند؛ حال آن که در این محاسبات، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی سپرده کالایی که جزو حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام محسوب می‌شوند، لحاظ نشده و تعداد زیادی از صندوق‌ها حدنصاب مربوطه را رعایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به وضعیت چند ماه اخیر و افت شدید شاخص بورس و قیمت سهام، این بخش از پرتفوی صندوق‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته که همین امر باعث شد تا سرمایه‌گذاری در سهام بدون آن که سهامی واگذار شود، کوچک‌تر شود.

مالمیر گفت: اساساً این نصاب برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اشتباه است و امیدواریم که سازمان بورس نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این‌گونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری همان گونه که از نامشان پیداست باید بتوانند طی دوره از نوسانات بسیار کم و نهایتاً در زمان پرداخت سود نیز سود موردنظر را کسب و پرداخت کنند؛ در حالی‌که میزان حداقل ۱۵ درصد سهام، این صندوق‌ها را از نظر بازدهی و نیز نقدینگی با چالش مواجه کرده است.

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط چند ماه اخیر بازار سرمایه‌، این صندوق‌ها حال خوشی ندارند و اصرار بر این نصاب می‌تواند اوضاع بازار را بدتر از این وضعیت فعلی کند.

 مالمیر در خصوص توصیه‌های منتشر شده از سوی فعالان بازار بیان کرد: به‌جای آنکه اتاق فکری صورت بگیرد و راهکارهای اساسی جهت برون‌رفت از این اوضاع ارائه شود؛ همیشه آسان‌ترین راه‌ها در وضعیت مثبت و منفی بازار در دستور کار قرار می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از جمله اقدامات مطرح شده این است که از طریق اجبار، صندوق‌های درآمد ثابت، بازارگردان‌ها و نیز حقوقی‌ها نسبت به خرید در بازار منفی و فروش در بازار مثبت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که اکنون تعداد افراد حاضر در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به حدی است که می‌توان گفت با موضوع منافع عمومی روبرو هستیم، به همین دلیل نباید بار بازار سهام بر سرمایه‌گذاران بیش از اندازه و حد قابل تحمل باشد.

مالمیر به ارزندگی بازار سرمایه در وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: معتقدم مشکل این روزهای بازار سرمایه خود ما فعالان هستیم که با وجود ارزندگی بازار خصوصاً نسبت به بازارهای رقیب، توان تصمیم‌گیری خود را به دلیل به دلیل نوسانات شدید از دست داده‌ایم.

منبع: ایرنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تخلف در بورس اخبار مرتبط ارجاع ۱۳ گزارش تخلف به واحد حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۴۰۰/۱۰/۷ باید هزینه تخلف در بازار سرمایه افزایش یابد/ شبکه‌های اجتماعی ابزار خودکنترل بازار ۱۳۹۶/۴/۳ آخرین ویدیو ها تمرین مهدی قائدی در باشگاه بدنسازی دبی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۴۰ سیلاب وحشتناک در باغملک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۹ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۶ مورگان فریمن: امام حسین «برگزیده» بود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۹:۵۷ آتش زدن عمدی یک خانه در تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۹:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۴۹ صندوق های سرمایه گذاری در سهام تخلف کردند؟ ۱۱:۴۵ آشنایی با اعمال مخصوص شب هشتم محرم الحرام ۱۱:۴۱ شماره پلاک خاص خودرو لواندوفسکی + عکس ۱۱:۳۷ پیام پورتو به میلان برای خرید طارمی ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز پانزدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴ سید حسین فرجی، مشاور عالی تجارت و اصناف وزارت صمت شد ۱۱:۱۶ این ستاره به تیم ملی باز می گردد ۱۱:۱۵ عضو هیات رییسه مجلس: اصلاح طلبان مسئول سیلاب های امروزند ۱۱:۱۰ سردار قاآنی: روزانه ۱۵ عملیات علیه مواضع اسراییل انجام می شود ۱۱:۰۶ عده‌ای برای ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود ۱۱:۰۶ واکنش ایران به انفجار کابل ۱۱:۰۲ سیگار در صدر خریدهای مردم! / کدام کالاها مشتری آنلاین بیشتری دارند؟ ۱۱:۰۱ عکس پروفایل عاشورا و شب شام غریبان امام حسین (ع) + پیام تسلیت عاشورا ۱۱:۰۱ حملات اسراییل به غزه ۱۱:۰۰ ارزان ترین کولر آبی چند؟ (جدول) ۱۰:۴۱ تاثیر شگفت انگیز ماست برای جلوگیری از کم آبی بدن! ۱۰:۳۳ یک فرد یوزپلنگ ایرانی در اثر تصادف در جاده سمنان تلف شد ۱۰:۳۲ بورس، برجامی شد! / اقبال به گروه خودرویی و بانکی در روز آشتی حقیقی ها ۱۰:۲۶ تصویب دسترسی دستگاه ها به نماینده حقوقی تا یکماه آینده ۱۰:۱۸ دریافت مجوز کسب وکار حق همه است، ایثارگری را با این کارها ضایع نکنید! ۱۰:۱۳ دلار مچ طلا را خواباند ۱۰:۰۶ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۰:۰۰ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۵۷ مورگان فریمن: امام حسین «برگزیده» بود + فیلم ۰۹:۴۸ سود سهام عدالت در سال ۲ تا ۳ بار پرداخت می شود ۰۹:۴۶ دولت امسال چقدر اوراق فروخته است؟ / سهم ۶۱ درصدی بازار سرمایه ۰۹:۴۳ یارانه این ماه هم نقدی شد؟ ۰۹:۴۰ تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران ۰۹:۳۱ افزایش نسبی قیمت نفت ۰۹:۲۴ نحوه پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانک ها ۰۹:۲۲ مسکو : اوکراین به قلمرو بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا حمله کرد ۰۹:۱۹ بارش باران در نیمه شمالی کشور ۰۹:۱۲ به جای داروی مسکن از این مواد غذایی استفاده کنید ۰۹:۰۵ نرخ رسمی ۱۷ ارز افزایش یافت ۰۸:۵۳ زورگیری عجیب میمون از نگهبان + فیلم ۰۸:۴۶ بزرگراه های سطح شهر خلوت است ۰۸:۴۱ رژه خودرویی نیسان های آبی در تشییع جنازه + فیلم ۰۸:۳۸ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد ۰۷:۴۵ طرز تهیه صبحانه ای که فقط در رستوران های بین المللی سرو می شود ۰۷:۳۰ قیمت تور هوایی و ارزان مشهد ویژه عاشورا و تاسوعا حسینی + جدول ۰۳:۰۳ عکس پروفایل تاسوعای حسینی + پیام تسلیت تاسوعا ۰۲:۴۶ خواص باورنکردنی اکالیپتوس برای تسکین درد ۰۲:۰۸ تست شخصیت؛ بگو اول چه حیوانی دیدی تا بگم چه فردی هستی! ۰۱:۴۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب هشتم محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۶ شاسی بلند جدید سوزوکی را ببینید + عکس اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تخلف در بورس صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری در سهام بازار سرمایه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور