Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@22:00:56 GMT

گزارشگران فساد معرفی شوند تا مورد تشویق قرار بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۷۸۵

گزارشگران فساد معرفی شوند تا مورد تشویق قرار بگیرند

احمد رحمانیان گفت: باید بستر اعتماد به خصوص برای گزارشگران فساد فراهم شود تا حداکثر بهره را از مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری و کشف فساد اداری داشته باشیم.

به گزارش مشرق، قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی از اصول ۵ گانه پیشگیری از مفاسد اداری بحث مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری و مقابله با فساد موفق باشیم، لازمه آن نگاه ویژه، معقولانه، کارشناسی، به دور از هرگونه دیدگاه‌های افراطی و تفریطی و همچنین منطبق با تعالیم اسلامی به مردم و بخش‌های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضرورت دارد سازمان بازرسی نوع نگاه خود را با نگاه مردم متحول و روزآمد کرده و بستر اعتماد لازم به خصوص برای گزارشگران فساد را فراهم کند تا حداکثر بهره را از مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری و کشف فساد اداری داشته باشد.

رحمانیان با اشاره به محدودیت‌های سازمان بازرسی کل کشور به لحاظ امکانات و نیروی انسانی افزود: با توجه به امکانات و نیروی فعلی، تنها با همکاری مردم است که می‌توانیم چتر نظارتی خود را در همه بخش‌های اداری و حاکمیتی جامعه توسعه دهیم.

وی گفت: مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور ضمن بها دادن به گزارش‌های واصله، باید حقوق شهروندان را نیز رعایت کند تا آبرو و حیثیت افراد با گزارش‌های خلاف واقع مورد خدشه قرار نگیرد.

قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فراوانی شکایات واصله به سازمان بازرسی گفت: وقتی در خصوص عملکرد یک دستگاه اداری شکایات زیادی به سازمان منعکس می‌شود نشان می‌دهد که در دستگاه مربوطه یک سوء جریان وجود دارد و در چنین مواقعی بازرسی‌های امور مربوطه باید رسیدگی به آن سوء جریان را در اولویت اقدامات نظارتی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی محل اتصال مردم با سازمان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید از نتایج سنجش افکار عمومی در امور نظارت و بازرسی استفاده کند و این در حالی است که شکایات واصله به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، نوعی سنجش افکار عمومی است.

رحمانیان ادامه داد: بازرسان نوع نگاه و اقدامات خود را متناسب با مقتضیات روز جامعه و مردم متحول و روزآمد کنند و مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، باید به صورت فصلی گزارشگران فساد را معرفی کند تا مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اصلاح و بازنگری ساختار ارتباط سازمان با سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: باید اعتماد سازمان‌های مردم‌نهاد با پیگیری گزارش‌های صحیح آنان و شنیدن حرف آن‌ها و برگزاری نشست‌های فصلی مشترک با سازمان بازرسی کل کشور جلب شود.

وی گفت: بخش عمده‌ای از خروجی اثربخشی سازمان ناشی از پیگیری گزارشات گزارشگران فساد و سازمان‌های مردم نهاد است و از این‌رو باید توجه بیشتری به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات سازمان شود.

رحمانیان با تأکید بر اینکه گاهی اوقات نیازمند مداخله فوری در خصوص اطلاعات واصله به سازمان بازرسی هستیم، گفت: پیشنهادم این است که هیاتی از کارشناسان و بازرسان در اختیار مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات قرار داده شود تا در موارد لزوم در خصوص گزارش‌های مردمی مداخله فوری داشته باشند، همچنین باید از اقدامات موازی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد جلوگیری و مدیریت واحدی در این خصوص اعمال گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت سازمان بازرسی کل کشور سوت زنی فساد مالی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان بازرسی کل کشور سازمان های مردم نهاد گزارشگران فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند

ایسنا/قزوین منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

سالار آبنوش سه‌شنبه شب ۱۱ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها در صحن شورای شهر قزوین حضور یافت و ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر قزوین، اظهار کرد: این نشانه عظمت جمهوری اسلامی است که قدرت را از تک‌نظری و تک‌قطبی زمان طاغوت نجات داد و امروز شوراها و پارلمان‌های مردمی تصمیم‌گیر مردم هستند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اینکه با گرایش، سلایق و اندیشه‌های متفاوت در شوراها برای اقشار مردم تصمیم‌گیری می‌شود از برکات جمهوری اسلامی است که این موهبت باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی اراده خداوند را در مسیر رشد جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت مؤثر دانست و ضمن یادآوری تصمیم‌گیری‌های اثرگذار و مهم شورای شهر قزوین در ادوار گذشته ازجمله ساخت سریال شوق پرواز در حوزه فرهنگی و ساخت نخستین پل‌های مهم شهر قزوین با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در گذشته، نتایج کار گروهی، وحدت در بین مدیران و مسئولان را متذکر شد.

وی در حوزه کار فرهنگی با اشاره به نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی که تحت عنوان طرحی به نام «دختران حاج قاسم» برگزار شده است، بیان کرد: امروز مهمترین مسئله، پاسخ به شبهات نسل جوان است و لازم است برای این مهم نیز به تأسی از گذشته همان انسجام و وحدت بین همه دستگاه‌ها و متولیان امر ایجاد شود تا در استان شاهد شکوفایی فرهنگی باشیم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: افکار عمومی مردم کشور پذیرنده حقیقت است و اگر در بزنگاه‌ها شاهد برخی رفتارهای ناخوشایند هستیم، به این معنی است که تبیین و عملیات فرهنگی مناسبی صورت نگرفته است چراکه اگر این تبیین صورت بگیرد متوجه می‌شویم اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است