Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:38:19 GMT

جمع‌آوری لوازم یدکی بدون شناسه از امروز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۹۵۶

جمع‌آوری لوازم یدکی بدون شناسه از امروز آغاز شد

از امروز 15 مرداد، 53 قلم لوازم یدکی خودرو ملزم به درج شناسه و کد رهگیری شد، این کالاها در صورت عدم درج شناسه و کد رهگیری، کالای غیرمجاز محسوب و از بازار جمع‌آوری می‌شود که این طرح از امروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جمع‌آوری لوازم یدکی بدون شناسه از امروز آغاز شد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در این‌باره می‌گوید: ‌از امروز پانزده مرداد، فرصت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای پنجاه و سه قلم لوازم یدکی به پایان می‌رسد، ‌اگر بعد از تاریخ مذکور، بازرسان لوازم یدکی مشمول طرح را بدون شناسه در سطح عرضه مشاهده کنند، طبق قانون قاچاق محسوب می‌شود و نسبت به جمع‌آوری آن اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین دبیر انجمن صنایع تولید لنت، ترمز و کلاج اقدامات در جهت شناسه‌دار کردن قطعات لوازم یدکی خودرو انجام شده است و همه تولید‌کنندگان کد شناسه و کد‌رهگیری را از سامانه جامع تجارت اخذ می‌کنند و روی کالا نصب می‌کنند.

مدیرکل خدمات نگهداری و فنی و مهندسی وزارت صمت نیز در این‌باره گفته است: ‌تاکنون برای 230 میلیون قطعه لوازم یدکی خودرو شناسه رهگیری درج شده است.

به گزارش فارس با استفاده از کد شناسه می‌توان از اصالت لوازم یدکی خودرو درسامانه جامع تجارت مطلع شد.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، برآورد می‌شود از ارزش سیزده میلیارد دلاری بازار لوازم یدکی، 30 درصد کالای قاچاق و تولیدات بی کیفیت باشد که به ترتیب 3 میلیارد دلار سهم قاچاق و یک میلیارد دلار هم سهم تولید غیراستاندارد است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های وزارت صمت در دولت سیزدهم ساماندهی بازار لوازم یدکی است که پس از ماه‌ها جلسات هماهنگی با بیش از یازده دستگاه حاکمیتی و اتحادیه‌ها و تشکل‌های خصوصی، در گام اول، پنجاه و سه قلم لوازم یدکی که هشتاد درصد مصرف بازار را شامل می‌شود از پانزده مرداد الزام به درج شناسه و کد رهگیری دارند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت پیش از این باتری و کمک فنر نیز مشمول درج شناسه کالا و کد رهگیری شده بود.

قالیباف گام دوم ساماندهی بازار لوازم یدکی را شامل 150 قلم ذکر کرد که پس از اتمام عملیات اجرایی مرحله اول آغاز خواهد شد.

منبع: دانا

کلیدواژه: شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو وزارت صمت درج شناسه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید