Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:02:34 GMT

فعالیت ۲ مراکز تست کرونا در ایام تاسوعا و عاشورا در قم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۷۱۲۱

فعالیت ۲ مراکز تست کرونا در ایام تاسوعا و عاشورا در قم

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهاره زارع از هم استانی‌ها درخواست کرد: در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک به کرونا ضمن اجتناب از حضور در مراسم و تجمعات، برای دریافت خدمات تشخیصی و تست کرونا به یکی از این ۲ مرکز مراجعه کنند. 

رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی جهت حفظ سلامت عزاداران حسینی ضروری است

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامک محبی در این زمینه افزود: استفاده از ماسک از سوی کلیه همشهریان  به‌ویژه افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هنگام خروج از منزل و بالاخص هنگام حضور در تجمعات و مراسم‌ها مهم و ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های ایام محرم و صفر، اضافه کرد: مراسم‌ها حتی‌الامکان باید در فضای باز  برگزار و یا برای تهویه مناسب اماکن سربسته، تمهیدات لازم اندیشیده شود به‌طوری که گردش جریان و تبادل هوا در مکان عزاداری فراهم باشد و افراد مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مراسم، صرفا در فضای باز حضور یابند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌ها، تاکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، مدت زمان برگزاری مراسم‌ها حداکثر ۱۸۰ دقیقه می‌باشد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیشتر از فضاهای باز مورد تاکید می‌باشد.

محبی افزود: با توجه به‌سرعت بسیار بالای انتشار این ویروس افراد دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا ضمن رعایت قرنطینه خانگی، از حضور در مراسم و تجمعات جدا پرهیز نموده و در اسرع وقت به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

در حال حاضر پنج مرکز درمان سرپایی کرونا در استان قم فعال می‌باشد که شامل مرکز امام خمینی در بلوار کریمی، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن، پردیس در پردیسان و شهدا در خیابان انقلاب می‌باشد./

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران