Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:14:33 GMT

همه چیز درباره بیماری پوستی پسوریازیس

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۳۲۹

تصور می‌شود که این بیماری، ناشی از مشکل در سیستم ایمنی است که می‌تواند باعث شود بدن سلول‌های پوستی زیادی بسازد. این بیماری می تواند در هر سنی شروع شود، اما اغلب در بزرگسالان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و بین ۵۰ تا ۶۰ سال ایجاد نمایان می شود و مردان و زنان را به طور مساوی تحت تأثیر قرار می دهد. ناطقان: انواع مختلفی از پسوریازیس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع رایج آن شامل پلاک، پوست سر، ناخن، روده و پسوریازیس معکوس است.
علائم پسوریازیس پلاکی شامل ضایعات پوستی خشک پوشیده از پوسته است که می تواند خارش و یا درد داشته باشد. این لکه‌ها معمولاً روی آرنج‌ها، زانوها، پوست سر و پایین کمر ظاهر می‌شوند، اما می‌توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند.

پسوریازیس پوست سر علائم مشابهی دارد، اما علائم آن را می‌توان در قسمت‌هایی از پوست سر و یا کل آن مشاهده کرد.

پسوریازیس ناخن می‌تواند باعث ایجاد فرورفتگی‌ یا گودی های کوچک، تغییر رنگ یا رشد غیرعادی ناخن‌ها شود. ناخن ها اغلب می توانند شل شده و از ریشه ناخن جدا شوند و در موارد شدید ناخن ها ممکن است خرد شوند.

پسوریازیس روده ای می تواند باعث ایجاد زخم های کوچک (کمتر از ۱ سانتی متر) در قفسه سینه، بازوها، پاها و پوست سر شود. این زخم ها معمولاً پس از چند هفته به طور کامل ناپدید می شوند.
پسوریازیس پلاکی گاهی پس از عفونت گلو استرپتوکوکی ایجاد می‌شود و در بین کودکان و نوجوانان شایع‌تر است.

پسوریازیس معکوس (خمشی) می تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست، مانند زیر بغل، کشاله ران، بین باسن و زیر سینه شده و باعث ایجاد لکه های بزرگ و صاف پوستی در برخی یا همه این نواحی شود. این نوع از بیماری در اثر اصطکاک و تعریق بدتر ایجاد می شود و در هوای گرم ایجاد ناراحتی می کند.
درمان پسوریازیس

این بیماری را را می توان از طریق درمان های مختلف تحت کنترل نگه داشت. اکثر افراد می توانند توسط پزشک عمومی درمان شوند، اما اگر مورد شما شدید باشد، پزشک عمومی شما می تواند شما را به یک متخصص پوست ارجاع دهد. درمان بر اساس نوع پسوریازیس و شدت بیماری تعیین می شود.
درمان ها عبارتند از:

– درمان های موضعی مانند کرم ها و پمادها
– فتوتراپی که پوست را در معرض انواع خاصی از اشعه ماوراء بنفش قرار می دهد
– سیستمیک، که از داروهای خوراکی و تزریقی استفاده می کند که بر کل بدن اثر می گذارد
انواع مختلف درمان اغلب به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است نیاز به بررسی منظم داشته باشند. منبع: عصر ایران برچسب ها: بیماری پوستی ، پسوریازیس ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماری پوستی پسوریازیس بیماری تواند باعث باعث ایجاد پوست سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، گیاهانی چون اکالیپتوس و نعناع برای کمک به تسکین سرفه و گلودرد مناسب هستند. هم‌چنین بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید تا در دوره بیماری خللی به روند خواب شما وارد نشود.

هم‌چنین مصرف این نوشیدنی گرم در مواقعی که در شرایط آب و هوایی سرد قرار دارید، سبب آرامش و تنظیم دمای بدن می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که دمنوشِ برخی از ترکیبات گیاهی ممکن است علائم عفونت تنفسی را کاهش دهد.

۱. چای لیمو

نوشیدن دم‌کرده لیمو یا چکاندن چند قطره لیمو در انواع نوشیدنی‌های گیاهی، یک درمان خانگی است که محبوبیت زیادی دارد و معمولاً برای تسکین گلودرد مورداستفاده قرار می‌گیرد. لیمو حاوی ویتامین C است و این ویتامین یک ماده مغذی مهم برای بدن در مبارزه با سرماخوردگی یا ویروس‌های دیگر است.

۲. چای سبز

چای سبز به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، محبوب است. این چای به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی خود، از بدن هنگامی که تحت حمله ویروس یا عفونت قرار می‌گیرد، محافظت می‌کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چای سبز به تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم کمک می‌کند. هم‌چنین چای سبز علاوه بر مبارزه با سرماخوردگی، انرژی جسمی را نیز افزایش می‌دهد.

۳. چای گیاهی با عسل

دمنوش‌های گیاهی را می‌توان از میوه‌های خشک، ادویه‌جات یا گیاهان تهیه کرد. دمنوش‌های گیاهی به طور طبیعی بدون کافئین هستند، بنابراین سبب کم‌آبی بدن نمی‌شوند. ترکیب چای‌های گیاهی با عسل یا شیر گرم و عسل، علاوه بر طعم مطبوع، خواص این نوشیدنی‌ها را افزایش می‌دهد. به طور مثال، چای بابونه یا چای نعناع به همراه کمی عسل از گذشته برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. عسل می‌تواند به تسکین سرفه در هنگام سرماخوردگی کمک کند و حتی مصرف آن برای کودکان بالای یک سال مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی فوقانی نیز توصیه می‌شود.

۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

۴. چای اکالیپتوس

دمنوش برگ‌های گیاه اکالیپتوس به تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. اکالیپتوس حاوی اسانسی به نام سینئول است که معمولاً به عنوان یک گیاه معطر یا طعم‌دهنده و هم‌چنین به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده شربت‌ها و داروهای درمان سرفه استفاده می شود. سینئول با کاهش دفعات سرفه به درمان علائم برونشیت حاد نیز کمک می‌کند.

۵. چای نعناع

نعناع دارای خواص ضد التهابی است و به رفع گرفتگی سینوس‌ها کمک می‌کند. دم‌کرده این گیاه دارای خواص ضد درد است؛ اگر گلودرد دارید، نوشیدن چای نعناع می‌تواند به بی‌حس شدن گلو و کاهش درد کمک کند. نعناع هم‌چنین به طور طبیعی فاقد کافئین است، به این معنی که ضمن بهبودی بیماری، بر خواب تأثیری نمی‌گذارد.

سایر درمان‌های خانگی

بسیاری از درمان‌های خانگی دیگر وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سرماخوردگی یا گلودرد، آنها را امتحان کنید.

هیدراته ماندن برای سلامت بدن ضروری است و اهمیت این موضوع در دوران سرماخوردگی بیشتر می‌شود. در دوره بیماری سعی کنید ۸ تا ۱۰ لیوان آب یا مایعات بدون کافئین مصرف کنید.

مکمل‌های روی (زینک) ممکن است مدت‌زمان بیماری را کاهش دهند، به‌ویژه اگر آن‌ها را ظرف ۲۴ ساعت پس از ظهور علائم بیماری مصرف کنید.

داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن نیز به کاهش سردرد، درد مفاصل و علائم تب ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کنند.

شربت‌های ضد سرفه نیز با تحریک تولید بزاق، گلوی شما را مرطوب نگه می‌دارند و درد را کاهش می‌دهند.

کد خبر 848610 برچسب‌ها چای خبر مهم بیماری - سرما خوردگی

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • زالو درمان می‌کند؟
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟