Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@15:49:05 GMT

سفارش امام حسین(ع) عدم دلبستگی به دنیا بود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۱۵۹

سفارش امام حسین(ع) عدم دلبستگی به دنیا بود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری دهه اول محرم حرم مطهر حضرت معصومه (س) که بعد از ظهر شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: امام حسین (ع) بر موضوع عدم تعلق به مسائل دنیوی تاکید دارند که در این راستا باید آسیب‌ها و آفت‌های دنیا را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آفت‌های دنیوی برای انسان خطرات و خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد و می‌تواند حیات انسان را به تباهی بکشاند.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: آنچه که در کربلا علیه امام حسین (ع)؛ اهل بیت (ع) و اصحاب ایشان به وقوع پیوست به دلیل همین دلبستگی به دنیا بوده است که بسیاری از افراد با وعده‌های مادی و رسیدن به جایگاه با فرزند رسول الله به جنگ برخاستند.

وی ابراز داشت: سیدالشهدا (ع) همواره یاران خود را از دلبستگی نسبت به دنیا برحذر می‌داشتند و آنان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند و می‌فرمودند اگر دنیا قرار بود برای کسی بماند انبیا و اولیای الهی مستحق‌تر از دیگران هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا جاودانه نیست بیان داشت: هیچ کسی نمی‌تواند ماندگاری در این دنیا را تجربه کند و انسان از مرگ گریزی ندارد و بقا تنها مختص ذات مقدس پروردگار است.

حجت الاسلام مؤمنی اضافه کرد: به فرموده سیدالشهداء (ع) دنیا محل امتحان است و همه انسان‌ها در این دنیا مورد امتحان و ابتلاء الهی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: دنیا پلی برای رسیدن به آخرت است و تمامی انسان‌ها باید از این دنیا رخت بربندند و امتحانات دنیوی در حقیقت مقدمات آماده سازی برای حیات ابدی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یاد و باور مرگ در جامعه می‌بایست جاری باشد و این امر موجب نشاط معنوی خواهد شد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه انسان نباید از مدار خداوند خارج شود افزود: در این صورت انسان دائم خود را در محضر الهی می بیند و برای آخرت خود برنامه خواهد داشت و نعمت‌ها و جلوه‌های دنیوی او را یاد مرگ غافل نمی‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا استاد حوزه امام حسین عزاداری دلبستگی دنیا محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی روز گذشته با حضور در منزل سردار شهید حسن طهرانی مقدم با خانواده این شهید دیدار و از رشادت های شهید تجلیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی نماینده مردم شریف همدان و فامنین در این دیدار تاکید کرد: پیوست های عملیات های میدانی کارهای دیپلماسی است در عملیات وعده صادق هماهنگی میدان و دیپلماسی باعث موفقیت دو چندان این امر بود، در این همین راستا از تلاش های وزارت امور خارجه و دولت محترم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

احمد حسین فلاحی با اشاره به هشتمین همایش مجاهدان در غربت بیان کرد: فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل خود را مبنی بر ادامه رایزنی ها و جلسات همچون دعوت از ۳۰ نفر از نمایندگان مجالس محور مقاومت که در هشتمین همایش حمایت از مجاهدان در غربت صورت پذیرفت برعهده گیرد تا بتوان از جبهه مقاومت پشتیبانی کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف مجلس شورای اسلامی افزود: نهمین همایش حمایت از مجاهدان در غربت احتمالا خارج از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین فلاحی از همایش دیگری در داخل کشور در راستای تجلیل از خدمات و تلاش های یکی از شخصیت های نظام در زمینه فلسطین و قدس خبر داد.

در این دیدار علاوه بر احمد حسین فلاحی، فداحسین مالکی و زهره الهییان به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، خطیبی معاون سرمایه انسانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مهدی شکیبایی معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی حامی فلسطین نیز حضور داشتند و طی سخنانی مراتب تشکر و قدردانی خود را از بابت زحماتی که شهید طهرانی مقدم در ایجاد توانمندی‌های موشکی و پهپادی متحمل شدند، به بیت شهید طهرانی مقدم اعلام کردند.

خبرنگار: مهدی میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228251 برچسب‌ها احمدحسین  فلاحی همدان وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی استانی ایسکانیوز امور خارجه فلسطین جبهه مقاومت فدا حسین مالکی

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی