Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ۳۲ نقطه استان کردستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: تجمع عظیم عاشوراییان در دو شهر بیجار و قروه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه‌های تدارک دیده شده برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و اظهار کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ۳۲ نقطه استان کردستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تجمع عظیم عاشوراییان همزمان با سراسر کشور در روز عاشورا اشاره کرد و افزود: تجمع عظیم عاشوراییان در دو شهر بیجار و قروه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری نماز ظهر عاشورا در روز دوشنبه، ۱۷ مردادماه خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته نماز ظهر عاشورا در سطح تمام هیئات مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن قبل از آغاز مراسم عزاداری در تمام ده شب اول محرم در رأس تمام برنامه‌ها بوده است، افزود: در تمام این مراسمات سخنرانان و مبلغان دینی قیام عاشورا را برای عزاداران حسینی تبیین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی از پخت غذا و پذیرایی از عزاداران حسینی به صورت خودجوش در ۲۲۰ هیئت مذهبی استان اظهار کرد: مراسم شام غریبان نیز با حضور گرم عزاداران حسینی در سطح اکثر هیئات مذهبی استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: ۳۵۰ نفر از روحانیون سطح بالای استان و ۵۴۰ نفر از مداحان استان در هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها حضور یافته و در مراسم عزاداری حسینی به سخنرانی و مداحی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: در این ایام ۵۱۰ هیئت مذهبی به صورت دسته‌روی برنامه‌های مذهبی استان را پوشش می‌دهند و ۲۱۰ ایستگاه صلواتی در حاشیه مراسم به عزاداران خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تاسوعا و عاشورای حسینی کردستان برگزار استان کردستان مذهبی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228476 برچسب‌ها استان یزد شهید گمنام یادواره فرهنگی

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)