Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بهادری ظهریکشنبه در بازدید از محور ایلام- مهران- پایانه مرزی از تحقق اهداف راه و شهرسازی استان نسبت به آماده سازی محور مذکور برای اربعین خبر داد.

بهادری در این خصوص گفت: هدف راه و شهرسازی استان برای اربعین این بود که ۶ کیلومتر دیگر از بزرگراه ایلام- مهران آماده و زیر بار ترافیک قرار گیرد، ۲۰ کیلومتر آسفالت لایه دوم این محوراجرا شود، ۲ کیلومتر از محور مهران- مرز با اجرای آسفالت زیر بار ترافیک قرار گیرد و مابقی مسیر مهران مرز تا پایانه برکت به طول سه کیلومتر زیر سازی و تسطیح شود، پل کیلومتر ۵۶ منطقه کنجانچم تکمیل و پیچ‌های پر حادثه در آن منطقه حذف شود، تونل‌های مسیر به علاوه مسیر ورودی و خروجی آنها و همچنین قطعه رانشی محدوده تقاطع ماربره برای عبور اضطراری آماده شود که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها متناسب با برنامه بوده و تا اربعین به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می‌باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول زیر سازی و تسطیح این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است که بعد از ایام اربعین عملیات لاینینگ (پوشش بتونی یکپارچه دیوار و سقف آن آغاز خواهد شد.

بهادری افزود: پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ است که تقریباً نیمی از عملیات لاینینگ آن نیز به انجام رسیده و برای ایام اربعین عملیات لاینینگ با توجه به ترافیک مسیر متوقف خواهد شد و تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده می‌شود که پس از اربعین ادامه عملیات لاینینگ و روسازی مسیر ادامه خواهد یافت.

وی در مورد پروژه راهسازی منطقه تقاطع ماربره گفت: در این قسمت از مسیر باشرایط متفاوتی از نظر زمین شناسی مواجه هستیم، برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر هست اخیراً قرارداد منعقد شده و پیمانکار مشغول عملیات راهسازی شده و این قطعه با وجود طول کم پروژه پر هزینه و زمان بر خواهد بود اما برای اربعین امسال تلاش شده تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک اربعین ایجاد نکند و به صورت اضطراری برای عبور آماده شود.

۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تکمیل ۶ کیلومتر از بزرگراه ایلام- مهران از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد نیز از دیگر اهداف راه و شهرسازی استان برای اربعین سال جاری بود که ۴ کیلومتر آن تکمیل شد وظرف روزهای آینده ۲ کیلومتر دیگر نیز تکمیل خواهد شد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این قسمت مشغول نصب جدا کننده بتونی و خط کشی مسیر است.

وی در ادامه بیان کرد: مسیر زیر گذر تقاطع غیر همسطح صالح آباد در حال تکمیل است و تا اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت و بعد از اربعین مسیر روگذر آن نیز تکمیل خواهد شد.

بهادری اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت است و تا اربعین سال جاری نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم نیز با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان ضمن قدردانی از زحمات پیمانکاران و مشاورین و همه عواملی که اداره کل راه و شهرسازی را در این زمینه یاری نموده‌اند افزود: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و پرداخت مطالبات مربوطه، زمینه تسریع اتمام تمامی طرح‌های راه سازی استان فراهم شود.

کد خبر 5557914

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی ایلام اربعین حسینی محرم 1401 بوشهر ماه محرم مراسم عزاداری ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه مهر کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه سیلاب اردبیل آمار کرونا گرگان راه و شهرسازی استان عملیات لاینینگ برای اربعین سازی استان برای عبور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در سفر یک روز به شهرستان دهاقان طرح برق رسانی به منطقه آستانه بودجان به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و احداث مرحله دوم آن به طول ۵ کیلومتر و اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیزآغاز شد.


در این مراسم ساختمان شماره ۲ فرمانداری شهرستان دهاقان، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به صورت رسمی افتتاح و همچنین واحد تولیدی بخاری صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۶۱۰۰ متر مربع نیز افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده