Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:30:31 GMT

رفع انحصار از يك كسب و كار ديگر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۷۵۱

خبرگزاری آریا- هیات مقررات زدایی و تسهیل محیط کسب و کار، حذف مقرراتی را به سازمان دامپزشکی کشور تکلیف کرد که طی 14 سال گذشته در زمینه کشتار، استحصال و عرضه گوشت شترمرغ، انحصار ایجاد کرده بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، هیات مقررات زدایی و تسهیل محیط کسب و کار در شصت و سومین مصوبه خود، حذف بند 3 فصل اول «ضوابط فنی بهداشتی کشتار، استحصال، بسته بندی و عرضه گوشت شترمرغ» موضوع ابلاغیه شماره 43.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

62555 مورخ 1387.11.30 سازمان دامپزشکی کشور را تصویب کرد.
بر این اساس، سازمان دامپزشکی کشور مکلف است اقدامات لازم را به منظور اصلاح رویه‌های خود در این حوزه به انجام رساند.
بر اساس مقررات قبلی، کشتار، استحصال و عرضه گوشت شترمرغ در هر استان فقط در یک کشتارگاه باید انجام می‌شد که این موضوع برای تولید کننده‌ها در استان های پهناور مشکل ایجاد کرده و موجب انحصار شده بود.
تصمیم هیات مقررات زدایی و تسهیل محیط کسب و کار برای رفع این انحصار اتخاذ شد و انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن، زمینه تسهیل و انحصار زدایی از این کسب و کار فراهم شود و محدودیتی که در 14 سال گذشته برای کشتارگاه‌های مجاز به کشتار، استحصال و عرضه گوشت شترمرغ ایجاد شده بود از میان برود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انحصار عرضه گوشت شترمرغ کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر