Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه‌آفرینی حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه کربلا شاخصه‌های ولایت‌مداری را تعریف می‌کند و به مسلمانان نشان می‌دهد که چرا در راه ولایت ائمه اطهار(ع) باید از جان گذشت. - اخبار استانها -

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به ابعاد درس‌آموز تاسوعای حسینی برای مسلمانان و شیعیان امروز اظهار داشت: در حالی که هر شخصی عزیزترین و بزرگ‌ترین دارایی خود را جانش می‌داند، اما ابوالفضل‌العباس(ع) حاضر نشد در مقابل امان‌نامه فرد فاسقی مثل ابن زیاد امام و ولی خود یعنی امام حسین(ع) را تنها بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حماسه‌آفرینی حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه کربلا شاخصه‌های ولایت‌مداری را تعریف می‌کند و به مسلمانان نشان می‌دهد که چرا در راه ولایت ائمه اطهار(ع) باید از جان گذشت. قمر بنی هاشم در حالی برای آوردن آب برای مولای خود به لشگر کوفه حمله کرد که تشنه بودند، اما رفع تشنگی و عطش امام خود و اهل بیتش را بر خود مقدم شمردند.

اسلامی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد این بودیم که برخی افراد به طمع امکانات مادی دشمنان دین از دایره انقلاب اسلامی خارج شده و به کشورهای غربی پناهنده شدند. افرادی که وعده‌های دروغین دشمنان اسلام را باور کردند و امروز بسیاری از آنها پشیمان شده و از چشم ملت هم افتاده‌اند. بنابراین درس بزرگ حضرت ابوالفضل(ع) در تاسوعا این است که فریب وعده دشمن را نخورید.

وی با بیان اینکه ابوالفضل‌العباس(ع) نماد یک عالی یک ولایت‌مدار واقعی است، تصریح کرد: با وجود اینکه این حضرت برادر امام حسین(ع) بود، اما حضرت اباعبدالله(ع) را همیشه فرمانده و ولی خود خطاب می‌کرد و به این ترتیب الگوی بزرگ رفتار با امام و ولی زمان محسوب می‌شود. این حضرت سرباز و سرداری در رکاب امام حسین(ع) بود و بیش از این چیزی برای خود نخواست.

نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان با بیان اینکه در مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر باید الگوها و مصادیق ولایت‌مداری به مردم معرفی شوند، گفت: در کنار تبیین شاخصه‌های ولایت‌مداری باید اشاخصی هم که این شاخصه‌ها را در رفتار خود متجلی کردند، به مردم معرفی شوند تا مردم بهتر نحوه عمل به این شاخصه‌ها را متوجه شوند.

امام جمعه زنجان: عشق به حضرت ابوالفضل(ع) در زنجان زبانزد دنیا استنوحه شیر صحرای بلا در دستگاه چهارگاه / روایت رشادت‌های حضرت ابوالفضل + فیلمعضو مجلس خبرگان رهبری: حضرت ابوالفضل( ع) همواره در مسیر سیدالشهدا(ع) گام برداشت

اسلامی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی هم الگوهای بزرگی در این حوزه داریم که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محمدعلی رجایی از بهترین این الگوها محسوب می‌شوند. برخی از این الگوها مثل شهیدسلیمانی خوب به مردم معرفی شدند و اما برای شناساندن الگوهایی مانند شهیدرجایی باید کارهای بیشتر و بزرگ‌تری در کشور انجام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حرم حضرت ابوالفضل العباس ع ولایت فقیه تاسوعا کربلا حرم حضرت ابوالفضل العباس ع ولایت فقیه تاسوعا کربلا شاخصه های ولایت مداری حضرت ابوالفضل ع مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است