Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:00:46 GMT

تحصیل دووجهی را برای دانشجویان برتر ارائه داده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۲۷۳۰

تحصیل دووجهی را برای دانشجویان برتر ارائه داده‌ایم

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره طرح‌های حمایتی این مرکز آموزشی از دانشجویان برتر گفت: تغییر رشته پس از گذشت یکسال از ورود به دانشگاه، اعطای بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰، حمایت برای شرکت در دوره‌های کارآموزی بین‌المللی و امکان تحصیل دووجهی، از تسهیلات ویژه‌ای است که به این گروه از دانشجویان تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای در تشریح تسهیلاتی که دانشگاه تهران به دانشجویان ساعی و برتر ارائه می‌کند، اظهار داشت: رتبه‌های برتر کنکور که دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، اگر پس از دانشجو شدن نیز تلاش خود را ادامه دهند و برتری خود را حفظ کنند، از تسهیلات ویژه دانشجویان ساعی و برتر دانشگاه تهران بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه به برگزیدگان کنکور توصیه می‌کنم که انتخاب رشته را با چشم باز، بررسی همه‌جانبه، بر اساس علاقه و آگاهانه انجام دهند گفت: در راستای انتخاب آگاهانه، مراسم "روز باز دانشگاه تهران" سه‌شنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۹ صبح به منظور معرفی رشته‌های مختلف تحصیلی و ‌زمینه‌های شغلی و اشتغال آنها برگزار می‌شود. برگزیدگان کنکور برای شرکت در این برنامه در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند. 

دکتر کمره‌ای در تشریح تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای برگزیدگانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی دانشگاه تهران ویژه تسهیلات دانشجویان ساعی و کوشا، اگر دانشجویان در دو نیم‌سال سال اول تحصیل خود ۱۸ واحد بگذرانند و معدل هر نیمسال برای دانشجویان رشته‌های فنی،‌ علوم،‌ کشاورزی و دامپزشکی کمتر از ۱۷ و برای سایر رشته‌ها کمتر از ۱۸ نباشد، می‌توانند در دومین سال تحصیل‌شان نسبت به تغییر رشته البته با موافقت دانشکده‌های مبداء و مقصد، اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: استفاده از امتیاز ویژه دانشجویان کوشا و ساعی، به دانشجو امکان تغییر رشته را می‌دهد. این احتمال وجود دارد، دانشجویان به هر دلیلی در انتخاب رشته دچار اشتباه شوند یا تغییر عقیده دهند. این فرصت به آنها این امکان را می‌دهد که با تغییر رشته بتوانند در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. 

وی درباره برگزاری دوره کهاد از دیگر تسهیلات ویژه این دانشگاه گفت: هدف از برگزاری دوره «کهاد»،‌ کیفیت آموزش و تربیت دانشجویان توانمندتر است. ضرورت دارد دانشجویان علاوه بر واحدهای رشته تحصیلی اصلی خود، بین ۱۸ تا ۲۴ واحد در یک زمینه دیگر مانند اقتصاد و مدیریت نیز بگذرانند تا به استانداردهای بالاتری برای موفقیت در رشته اصلی‌شان دست پیدا کنند.

دکتر کمره‌ای درباره تحصیل دووجهی گفت: تحصیل دووجهی را از دیگر تسهیلاتی دانست که فقط در دانشگاه تهران اجرا می‌شود. در این دوره، دانشجوی دانشگاه تهران می‌تواند از ۱۵ تا ۲۱ واحد دروس رشته دیگری مانند اقتصاد و مدیریت را به طوری که جزو دروس و واحدهای رشته خودش نیز محسوب شود، بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در توضیح بخش دیگری از حمایت‌ها و تسهیلات اعطایی به دانشجویان، گفت:‌ با کمک بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویانی که رتبه زیر ۱۰۰۰ دارند و شرط معدل بالای ۱۷ را در طول تحصیل حفظ کنند، کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه اعطا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره گسترش ارتباطات بین‌المللی و حمایت از دانشجویان برای حضور در رویدادهای علمی و آموزشی اظهار کرد: از دانشجویان برتر برای حضور در کارآموزی‌های خارج از کشور و همچنین کنفرانس و همایش‌های بین‌المللی خارج از کشور حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تهران تسهیلات ویژه تغییر رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا

(تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند