Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:29:31 GMT

فراخوان ۳ سوگواره ویژه ماه محرم و صفر در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۲۹۳۱

ایسنا/بوشهر رئیس حوزه هنری استان بوشهر از آغاز ۳ سوگواره سنج و دمام، نگاه عاشوراییان جنوب و تعزیه‌ای برای افلاکیان در استان خبر داد.

امید پارسایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سوگواره منطقه ای عکس "نگاه عاشوراییان جنوب" با موضوعات : تعزیه ، تکایا ، نماز ظهرعاشورا ، کودک ومحرم ، مساجد و تکایا ، نذورات و محرم، ،هیئت ها ، زنان و محرم ، سیاه پوشی، سالمندان و محرم، فضا سازی، تبلیغات و سیاهپوشی محیطی ، پیاده روی  اربعین ، آخرین روز ماه صفر ، آداب و رسوم عاشورایی جنوب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  آخرین مهلت ارسال به سوگواره منطقه ای عکس "نگاه عاشوراییان جنوب" آثار پنجم مهر است  و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس artbushehr.ir و @artboushehr.ir(اینستاگرام) مراجعه کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر تصریح کرد:️ نخستین سوگواره استانی سنج ودمام نوازی با موضوع : در راستای حفظ و معرفی سنت آیینی و مذهبی نواختن سنج و دمام نوازی استان بوشهر و به مناسبت ایام  سوگواری شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شناسایی گروه‌های سنج ودمام استان بوشهر ، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر اولین دوره فراخوان «سنج و دمام ، نوای سوگ و حماسه» برگزار می‌شود.

پارسایی‌فر در خصوص شیوه شرکت در سوگواره استانی سنج ودمام نوازی بیان کرد: گروه‌های سنج و دمام مساجد، هیئات و تکایای استان از مراسم نواختن سنج و دمام مراسمات عزاداری ماه محرم و اربعین حسینی  فیلمبرداری کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

 وی آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره استانی سنج ودمام نوازی ۲۸ شهریور۱۴۰۱( بعد از اربعین حسینی) اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر اضافه کرد:افراد آثار را به آدرس دبیرخانه سوگواره به نشانی: بوشهر، میدان قدس، ابتدای بلواررئیسعلی دلواری، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و یا به شماره ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱ است.

پارسایی‌فر بابیان اینکه سومین فراخوان مربوط به نخستین سوگواره استانی مجالس برگزیده تعزیه و شبیه خوانی است، گفت: گروه‌های تعزیه استان بوشهر از یکی از مجالس برگزیده و منتخب تعزیه شان در ماه محرم  که در آن تخصص و توان بالاتری دارند، به شکلی مناسب فیلمبرداری کرده و فیلم را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی در خصوص شیوه ارسال آثار تصریح کرد: علاقمندان آثار و مستندات به آدرس دبیرخانه سوگواره به نشانی: بوشهر، میدان قدس، ابتدای بلوار رئیسعلی دلواری، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به صورت حضوری تحویل و  یا به شماره ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱  ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم سوگواره استانی استان بوشهر دمام نوازی سنج و دمام حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»