Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست، هرچند نقل قول‌ها حکایت از افزایش ۳۸ درصدی مستمری غیرحداقلی بگیران بدون رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه دارد. با این وضعیت نحوه محاسبه حقوق مردادماه بیش از ۱٫۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی چگونه خواهد بود؟

طبق روال سازمان تامین اجتماعی از بیستم هرماه آغاز به پرداخت مستمری بازنشستگان خواهد کرد و همیشه چند روز جلوتر از این اتفاق فیش مستمری ماه جدید برای بازنشستگان صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر کمتر از یک هفته تا آغاز موعد پرداخت مستمری مرداد باقی مانده است، بررسی های حاکی از آن است که فیش حقوق این ماه براساس احکام قبلی صادر شده است و این یعنی هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

برابر قانون، هرگونه افزایش یا کاهش مبلغ حقوق بازنشستگان نیازمند ابلاغ رسمی دولت است، براساس این ابلاغ است که احکام حقوق بازنشستگی فرد به فرد مستمری بگیران برای مدت یک سال تغییر و در نتیجه حقوق بازنشستگی افزایش پیدا می‌کند.

حقوق مرداد چه خواهد شد؟

درست است که تا به اینجا همه نقل قول‌ها از پیروزی بازنشستگان معترض حکایت دارد اما مادامی که دولت مصوبه جدید را ابلاغ نکند، خبری از افزایش حقوق نیست.

علاوه براین مصوبه قبلی نیز به دلیل معیوب بودن از سوی مجلس باطل اعلام شده است و این یعنی حتی ادامه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برای ماه مرداد با اشکال قانونی روبرو خواهد بود.

این سردرگمی می‌تواند به معنای رجعت احتمالی سازمان تامین اجتماعی به مصوبه‌ای باشد که در سال ۱۴۰۰ برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تعیین شده بود. این اتفاق به کاهش موقت و مقطعی مستمری‌ها منجر می‌شود.

هرچند این احتمال هم وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی با اغماض و ارفاق همچنان حقوق بازنشستگان معترض را بر مبنای مصوبه ابطال شده به صورت علی الحسباب پرداخت کند تا بعد از تصویب و ابلاغ مصوبه جدید، تکلیف مابه التفاوت ماه‌های معوقه روشن شود.

عاقبت چه خواهد شد؟

قطع مسلم اگر ملاک اجرای روال قانونی باشد، تعلل دولت برای ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بیش از این نمی‌تواند به درازا بکشد.

فارغ از اینکه اداره وزارت رفاه به دست سرپرست یا وزیر، از قانون همه اشخاصی که جلوی تغییر مصوبه معیوب دولت را گرفته‌اند قابل تعقیب و مجازات هستند اما معلوم نمی‌کند که این تاخیر نهایتا چقدر ادامه خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید :

حقوق بازنشستگان بالاخره اصلاح می‌شود؟/ حاج اسماعیلی: دولت عجله‌ای برای تعیین‌تکلیف حقوق بازنشستگان ندارد تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان در دست هیات امنای تامین اجتماعی / حقوق مستمری‌بگیران مردادماه اصلاح می‌شود؟

21220

کد خبر 1659646

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازنشستگی صندوق بازنشستگی حقوق و دستمزد افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مصوبه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی