Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@21:16:37 GMT

عاشورا نماد عزت و آزادگی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۸۸۹۷

عاشورا نماد عزت و آزادگی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، شیخ محمد صالح امینی اظهار داشت: وقایع مهمی در طول تاریخ در ماه محرم و روز عاشورا صورت گرفته‌است، ماه محرم ابتدای سال هجری است که در این ماه و در روز عاشورا قبل از اسلام و بعد از اسلام وقایع مهمی صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس روایاتی که در منابع اهل سنت آمده است، خداوند حضرت آدم را در دهه عاشورا آفرید و انداختن حضرت ابراهیم در آتش و نجات حضرت یونس از شکم نهنگ هم در روز عاشورا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ امینی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا گفت: در سال شصتم هجری و در ماه رجب معاویه درگذشت و یزید زمام امور را در دست گرفت و در همان زمان در صدد گرفتن بیعت از امام حسین(ع) بود.

وی اضافه کرد: مردم کوفه در آن زمان به امام حسین(ع) نامه نوشتند که ما حاضریم با شما بیعت کنیم و وقتی امام حسین(ع) این نامه‌ها را می‌دید متوجه استقبال مردم کوفه شد.

امام جمعه شهر طبل عنوان کرد: عبیدالله بن زیاد وقتی متوجه این موضوع شد یک لشگر چهار هزارنفری را برای جنگ فرستاد.

 وی ادامه داد: امام حسین(ع) به یارانش اعلام کرد که هرکس می‌خواهد برود؛ لذا تنها ۷۲ تن در برابر یک لشگر ۴ هزار نفری ماندند.

شیخ امینی اظهار کرد: حُر وقتی متوجه شد که امام حسین(ع) در این موضوع مظلوم واقع شده به لشگر امام حسین(ع) پیوست و شهید شد.

وی در پایان اضافه کرد: داستان کربلا یک داستان طولانی و بزرگ است اما آنچه در این روز و در این دهه عاشورا باید به آن توجه کرد، این است که این روز روز بسیار مهمی است چون امام حسین(ع) سید و سالار شهیدان با شهادتش درس عزت وآزادگی به همه آموخت که در مقابل ظلم وستم حکومت های مستبد وظالم نباید سر خم کرد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام حسین ع عاشورا امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد