Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین روش خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه خشک کردن گردو با پوست: خشک کردن مغز گردو مراحل خشک کردن مغز گردو: مرحله اول خشک کرن گردو، پوست کردن می باشد: مرحله دوم خشک کردن مغز گردوها: بهترین روش خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، خشک کردن گردو با پوست برای زمانی است که پوست گردو سبز است و می خواهید گردو را با پوسته سخت انبار کنید و یا زمانی است که می خواهید مغز گردو را خشک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مقاله هر دو مرحله به صورت کامل و مبسوط توضیح داده می شود.

خشک کردن گردو با پوست:

زمانی که پوست گردوی تازه چیده شده سبز است، بهترین زمان برای خشک کردن گردو، است. در مورد تهیه گردو با پوست سبز رنگ باید به نکاتی توجه نمایید. اول اینکه پوست گردو تازه چیده شده ترک نداشته باشد. دوم اینکه پوست گردو کاملا سبز بوده و به رنگ قهوه ای و یا لکه دار نباشد. نکته سوم اینکه پوست گردوی تازه چیده شده نرم باشد و با فشار دادن انگشت بر روی آن، پوسته فرو رود. همه این نکات برای تشخیص گردوی با کیفیت و مرغوب و اینکه گردو کاملا رسیده است،  باید مورد توجه قرار گیرد. مراحل خشک کردن پوست گردوی تازه به شرح زیر است:

در ابتدا برای اینکه دستانتان سیاه و لکه دار نشود، توصیه می شود از دستکش استفاده کنید.

حال باید پوسته سبز رنگ را از گردو جدا نمود. این کار حتی زمانی که گردو رسیده و بالغ است، بسیار سخت و دشوار است و به راحتی با دست جدا نمی شود. باید دقت شود در زمان جدا کردن پوسته سبز رنگ، به گردو آسیبی وارد نشود، در این صورت کیفیت محصول به شدت نزول پیدا خواهد کرد. روش های مختلفی برای این کار است که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد:

می توانید گردوهای تازه را روی تخته چوبی پهن کرده و یک وسیله سنگین و یا یک تخته را روی آن ها بچرخانید.

می توانید گردو ها را روی یک مسیر آسفالت قرار داده و روی آن ها راه بروید. در این صورت فشار لازم به گردوها وارد خواهد شد.

نکته مهم این است که نباید فشار در حدی باشد که پوست گردو بشکند.

بعد از اینکه پوسته سبز گردوها را جدا نمودید، برای خشک کردن گردو؛ لازم است که آن ها را بشویید. برای این کار باید سطلی را پر از آب نموده و گردوهای بدون پوست را در داخل آن بریزید. گردوهایی که شناور هستند و بر روی سطح آب قرار می گیرند، نشان از کیفیت نامناسب و در بیشتر مواقع پوک و بدون مغز بودن آن ها دارد. بنابراین این گردوها را از روی آب جمع کنید و دور بریزید. گردوهایی که مغز دار هستند، به علت سنگینی چگالی آن ها به زیر آب می روند. این گردوها مناسب برای خشک نمودن گردو ، هستند.

خشک کردن مغز گردو

در این مرحله گردوها را آبکش نموده و به مدت دو هفته در مکان مناسبی که شرایط زیر را دارد پهن کنید تا خشک شوند:

محل پهن کردن گردوها نباید در معرض تابش نور مستقیم آفتاب باشد، زیرا باعث تیرگی رنگ گردو و پایین آمدن کیفیت آن می شود.

محل باید تهویه مناسب داشته باشد و هوا به خوبی در آن جابجا شود. اگر نگران بارندگی نباشید، می توانید گردوها را در فضای بازی که نه سایه است و نه آفتاب، پهن نمایید.

برای خشک کردن گردو؛ باید همه قسمت ها در معرض هوا قرار گیرند. بنابراین بهتر است گاهی آن ها را جابجا کرده و هم بزنید.

بعد از گذشت دو هفته، باید گردوها را چک نمایید. بهتر است چند عدد گردو را برداشته و مغز آن را بررسی نمایید تا ببینید حالت خشک و شکننده دارد و یا خیر. اگر هنوز رطوبت دارد، باز هم صبوری نمایید تا کاملا گردوها خشک شوند. داشتن رطوبت باعث می شود مغز گردو دچار کپک شده و فاسد شود.

بعد از اینکه گردو ها کاملا خشک شد، آن ها را در داخل سبد و در یک مکان تاریک و خنک نگهداری نمایید. حتی می توانید گردوها را در داخل فریزر قرار دهید و تا دو سال نیز از آن استفاده نمایید. این کار مانع از دست رفتن کیفیت گردوهای خشک شده می شود.

مراحل خشک کردن مغز گردو:

در این قسمت  تصمیم داریم توضیح دهیم که چگونه می توان مغز گردو را خشک کرده و استفاده نمود. برای این کار نیز مراحلی را باید طی کنید که در این قسمت توضیح می دهیم:

مرحله اول خشک کرن گردو، پوست کردن می باشد:

ابتدا باید پوسته های گردو را از مغز آن جدا کنید. معمولا پوست کردن گردو کار سختی است و اکثر افراد در این زمینه مشکل دارند. زیرا اگر به صورت صحیح این کار انجام نشود، باعث خرد شدن مغز گردو و پایین آمدن کیفیت محصول خواهد شد. چند روش برای این کار پیشنهاد می شود که عبارت اند از:

می توانید گردوها را به مدت دو ساعت در آب خیسانده و سپس آن ها را به مدت یک شب در یک ظرف درپوشیده نگهداری نمایید. این کار باعث می شود پوسته سخت گردو نرم شده و راحت تر بتوان مغز و پوسته را از هم جدا کرد.

روش دیگر خشک کردن گردو، این است که گردو ها را در داخل کیسه و یا حوله تمیز  قرار دهید و با چکش کمی به آن ها ضربه وارد کنید. ضربات و فشارها نباید در حدی باشد که باعث شکستن پوسته و خرد شدن مغز گردو شود.

مرحله دوم خشک کردن مغز گردوها:

بعد از اینکه تمامی گردوها پوست کنده شد، نوبت خشک کردن مغز گردو است. برای این کار باید مغزها را به مدت دو ساعت در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود. مغز گردوها نباید کوچک ترین رطوبتی داشته باشد، زیرا باعث از دست رفتن کیفیت آجیل خواهد شد. می توانید مغز گردوها را چک کنید و در صورتی که احساس کردید نیاز به خشک شدن بیشتر دارد و یا خیس است، آن ها را جمع نکنید و اجازه دهید مدتی نیز در معرض هوا قرار داشته باشند.

در مرحله آخر خشک کردن گردوی تازه، نوبت ذخیره و انبار کردن مغز گردو ها است. باید گردوها در ظرف سرپوشیده نگهداری شود و بهتر است محل نگهداری گردوها خنک یا سرد باشد که معمولا انبار و یا یخچال محل مناسبی به نظر می رسد. حتی می توانید کمی مغز گردوها را تفت بدهید تا کاملا رطوبت آن ها از بین رفته و با کیفیت بهتری ذخیره شوند.

منبع: آریا نهال لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آشپزی گردو اخبار عمومی خشک کردن گردو گردوی تازه اخبار مرتبط خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی ۱۴۰۱/۵/۱۵ هیچ وقت این موقع روز آجیل نخور ۱۴۰۱/۲/۱۳ این ماده غذایی به تقویت حافظه کمک می کند ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ معجزه ماست ترکیبی برای چربی سوزی! ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ معجزه ماست ترکیبی برای چربی سوزی! ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ جلوگیری از بیماری ها با مصرف امگا ۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ آخرین ویدیو ها مداحی سوزناک امیرمحمد متقیان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۲۰:۳۱ اشک های مرحومه آزاده نامداری برای امام حسین (ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۵۵ ماجرای عجیب سفر نفیسه روشن به کربلا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۳ امیر مقاره درحال پخش کردن نذری محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۸:۰۴ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۴:۴۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۰:۵۸ اقتصاد جهان در تاریکی فرو می رود؟ ۲۰:۵۷ راه های درمان سریع تیروئید کم کار ۲۰:۴۴ افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ ۲۰:۰۲ گل کلم را اینطوری باید شست ۱۹:۵۷ کندوان به علت ترافیک سنگین یک طرفه شد ۱۹:۵۴ مواد اولیه وارداتی تولید محصولات سلولزی را کاهش داد ۱۹:۵۳ ست کردن کفش و لباس؛ تضمین کننده جذابیت مردان ۱۹:۳۸ چه کسانی به آینه نگاه نمی‌کنند؟ ۱۹:۱۶ با این روش ها بوی سیر و پیاز را از دهان ببرید ۱۹:۰۹ زنانی که مردان را فراری می دهند، بشناسید ۱۹:۰۰ احتمال سقوط بیت کوین به ۱۳ هزار دلار؟ ۱۸:۵۰ بهترین زمان برای بارداری دوم و سوم ۱۸:۵۰ باقری به تهران باز می‌گردد ۱۸:۴۲ دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا: مذاکرات به اتمام رسید ۱۸:۳۳ روش های دقیق برای پایین آوردن تب کودکان ۱۸:۲۷ اعمال شب شام غریبان حسینی / وقایع غم انگیز در غروب عاشورا ۱۸:۲۰ علائم آبله میمونی چیست؟ ۱۸:۱۷ جریمه سه میلیاردی خشکاندن درختان یکی از خیابان های نیاوران ۱۸:۰۶ مردان مردادی در عشق چگونه اند؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر هیمالیا (جدول) ۱۷:۴۱ راه حل برای حشره نذاشتن برنج + مقابله با آن ۱۷:۲۸ ۹ عاملی که انسان را به موفقیت می رساند ۱۷:۱۲ زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟ ۱۷:۱۲ تحول عظیم خودروهای مرسدس بنز در راه است ۱۶:۵۶ می خوای گذشته تلخت و فراموش کنی، این ۵ نکته رو یاد بگیر ۱۶:۴۵ بلیط ١٧٠ میلیونی برای پرواز تهران چین ۱۶:۳۳ دانلود مداحی و نوحه شب شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲ ارزان ترین خانه های تهران در پنج سال، ٨٠٠ درصد گران شدند ۱۶:۱۴ ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی؛ ثروت داریم ولی ابزار استفاده از آن را نه! ۱۶:۰۲ تصادف پراید با خرس در خراسان شمالی ۱۵:۵۴ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۵:۴۵ هجوم مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر / مردم از شنا در دریا پرهیز کنند ۱۵:۳۹ کشف سیاهچاله ای با جرم یک میلیون برابر بیشتر از خورشید ۱۵:۳۵ بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان و نحوه کمک کردن به آنها ۱۵:۲۶ وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان از امروز ۱۵:۲۳ ستاره تیم ملی ایران یوفا را به وجد آورد + عکس ۱۵:۰۹ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ۱۵:۰۵ تعزیه خوان های تکیه دولت ناصرالدین شاه چقدر دستمزد می گرفتند؟ ۱۵:۰۳ روند فعلی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ۱۴:۵۲ آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری خواهد بود ۱۴:۴۶ نماز ظهر عاشورا با حضور زائران در جوار امام هشتم(ع) + فیلم ۱۴:۳۰ پاسخ به یک اشتباه تاریخی / چه کسی سر مبارک امام حسین(ع) را از بدنش جدا کرد؟ ۱۴:۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران / ۵۴ نفر فوت شدند ۱۴:۱۸ گرما چگونه بر سطح قند خون اثرگذار است؟ ۱۴:۱۲ آیا اولویت اینستاگرام تولید محتوای ویدیویی می شود؟ ۱۴:۰۵ بیت کوین ٢۴هزار دلاری شد ۱۴:۰۲ حافظه فوتبالیتون چطوره؟ / می تونید بگید این بازی چند چند شد؟ ۱۴:۰۲ رقیب اینستاگرام در مسیر محبوبیت ۱۳:۵۱ توییتر آسیب پذیری اخیر این پلتفرم را تأیید کرد ۱۳:۴۲ خاموشی برج میلاد در شامگاه شام غریبان شهدای کربلا اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آشپزی گردو اخبار عمومی خشک کردن گردو گردوی تازه خشک کردن مغز گردو توانید گردو خشک کردن گردو گردو با پوست برای این کار پوست گردو گردوی تازه مغز گردوها بیت کوین گردو ها فیلم ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید