Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@00:46:15 GMT

سیلاب از افغانستان به سیستان رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۴۱۰

پس از بارندگی‌های گسترده اخیر در کشور افغانستان؛ سیلاب این باران‌ها پس از گذر از موانع متعدد در این کشور از طریق رودخانه هیرمند، بالاخره به سیستان رسید.

به گزارش بازارنیوز، پس از بارندگی‌های گسترده اخیر در کشور افغانستان؛ سیلاب این باران‌ها پس از گذر از موانع متعدد در این کشور از طریق رودخانه هیرمند، بالاخره به سیستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی ماه‌های اخیر سد "کمالخان" و بند‌های خاکی و بتنی و همچنین انحراف آب از مسیر اصلی رودخانه هیرمند توسط مردم افغانستان مانع ورود آب به کشورمان و منطقه سیستان شده، اما بارش‌های اخیر باعث شد تا سرریز همه این موانع سیلاب را به سمت ایران روانه کند و دقایقی قبل سیلابی با جریان حداقلی پس از گذر از موانع متعدد در مسیر رودخانه هیرمند داخل خاک افغانستان، بالاخره به سیستان رسید.

مسئولین تاکنون در این زمینه اظهار نظری نداشته‌اند و از مدت زمان تداوم ورود آب به کشورمان خبری در دست نیست، اما گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از جریان ضعیف آب حکایت دارد که هر لحظه امکان قطع شدن آن وجود دارد.

این درحالی است که جاری شدن این آب در منطقه سیستان دقیقاً یادآوری شادی چندی پیش هموطنان در منطقه از جاری شدن آب از سمت افغانستان به سمت ایران بود که همان زمان هم کارشناسان تاکید داشتند این آب در واقع حق‌آبه ایران از هیرمند نیست، بلکه سیلابی است که کشور افغانستان توانایی کنترل آن را نداشته و به سمت ایران رها سازی کرده.




/تسنیم

برچسب ها: افغانستان ، سیستان و بلوچستان ، سیل ، سیلاب لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Rvx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افغانستان سیستان و بلوچستان سیل سیلاب رودخانه هیرمند سیستان رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: مردم استان در روزهای آینده از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چراکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: نظر به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل است.

وی افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز کنند تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری به‌عمل آید.

آریانژاد تصریح کرد: تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده‌باش کامل هستند.

کد خبر 749637

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم