Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@02:15:09 GMT

شرایط توقیف اموال مرد بابت مهریه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۰۰۹

گرفتن مهریه حق قانونی زن بوده و وی می‌تواند از طرق قانونی برای مطالبه این حق خود اقدام نماید. ناطقان: در مطالبه مهریه معمولا این نگرانی وجود دارد که شوهر به محض اطلاع از اینکه زوجه قصد دریافت مهریه را دارد، اقدام به انتقال اموال خود به اقوام و نزدیکان کرده و فرار از دین می‌کند. راه حلی که در این موارد پیش روی زن قرار دارد، توقیف اموال بابت مهریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرایط توقیف اموال مرد بابت مهریه

تا پیش از صدور و ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضاییه در سال ۹۹، روش‌های توقیف اموال برای مهریه شامل توقیف اموال بابت مهریه از طریق دادگاه و توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثبت بود. در چنین وضعیتی، زن مخیر بود که با توجه به وضعیت خود و همسرش، برای توقیف اموال بابت مهریه به هر یک از این مراجع مراجعه نماید. به عنوان مثال، خانمی که همسر وی معمولا برای مقاصد شغلی به کرات به خارج از کشور سفر می‌کرد، برای اینکه بتواند به سرعت شوهرش را ممنوع‌الخروج نماید، از روش توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثبت استفاده می‌نمود.

اما صدور و ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضاییه در آبان ماه ۹۹ تغییراتی اساسی را در گرفتن مهریه و روش توقیف اموال بابت مهریه ایجاد نمود. بر اساس این بخشنامه که در انطباق با بند (ب) ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه صادر و ابلاغ گردید:

کلیه بانوانی که برای مطالبه مهریه خود اقدام می‌کنند، در مرحله اول موظف بوده تا برای مطالبه مهریه و توقیف اموال بابت مهریه به اداره ثبت مربوطه مراجعه نمایند.

اگر اداره ثبت نتواند ظرف مدت دو ماه از ثبت درخواست توقیف اموال بابت مهریه، نسبت به شناسایی لیست اموال قابل توقیف برای مهریه برای مهریه و توقیف اموال شوهر اقدام کند یا ظرف مدت شش ماه نسبت به اجرای سند ازدواج و وصول مهریه اقدام نماید، زن می‌تواند با اخذ گواهی مربوطه از اجرای ثبت، برای مطالبه مهریه به دادگاه خانوده رجوع کند.

دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و دادگاه خانواده تا قبل از صدور گواهی فوق، از پذیرش هرگونه دادخواست مطالبه مهریه و توقیف اموال بابت مهریه ممنوع است. اگر به موضوعاتی پیرامون طلاق علاقه دارید به مطلب آیا زن ناشزه می‌تواند درخواست طلاق کند؟ مراجعه کنید.

شرایط توقیف اموال مرد
ذکر چند سوال
 توقیف اموال بابت مهریه به چه صورت است؟

توقیف اموال باید ابتدا از طریق اداره ثبت انجام شود. تنها درصورتی‌که توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثبت امکان‌پذیر نباشد زوجه می‌تواند برای توقیف اموال بابت مهریه از طریق دادگاه اقدام نماید.
توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثبت به چه صورت است؟

در توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثبت متقاضی توقیف اموال بابت مهریه از طریق اداره ثیت به دفترخانه محل اجرای عقد نکاح مراجعه کرده و درخواست صدور اجراییه می‌نماید.
توقیف اموال بابت مهریه از طریق دادگاه به چه صورت است؟

اگر اداره ثبت نتواند ظرف مدت دو ماه از ثبت درخواست توقیف اموال بابت مهریه نسبت به توقیف اموال شوهر اقدام کند زوجه می‌تواند با اخذ گواهی مربوطه از اجرای ثبت برای مطالبه مهریه به دادگاه خانوده رجوع کند.
برچسب ها: شرایط توقیف ، اموال مرد ، بابت مهریه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شرایط توقیف اموال مرد بابت مهریه برای مطالبه مهریه توقیف اموال شرایط توقیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری

تین نیوز

 

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از چاپ آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، کامیار کلانتر هرمزی، رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در نظر دارد به استناد آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات به منظور اجرای پروژه های راه این اداره کل از طریق فراخوان عمومی نسبت به ارزیابی کیفی شرکت های دارای رتبه راه وترابری ۱ و ۲ و ۳ و ۴ جهت تهیه فهرست کوتاه از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار کند.

کلانتر هرمزی افزود: ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺮﮔﺰاری فراخوان از ﻃﺮﯾﻖ درﮔﺎه ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺗﺪارﮐﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ دوﻟﺖ (ﺳﺘﺎد) ﺑﻪ آدرس www.setadiran.ir اﻧﺠﺎم شده است.

وی مهلت زمان و محل دریافت اسناد ارزیابی کیفی را از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری لغایت ۱۳ خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کلیه مراحل برگزاری فراخوان از دریافت تا ارائه اسناد ارزیابی کیفی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد؛ لذا ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی الزامی است.

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: زمان و محل ارائه اسناد ارزیابی کیفی تا ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۹ خردادماه سال جاری و از طریق بارگذاری در سامانه تدارکات دولت (ستاد) است.

وی با اشاره به اینکه زمان بررسی اسناد ارزیابی کیفی ساعت ۸ روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری است، گفت: مدارک و اسناد بارگذاری شده می بایست کاملاً خوانا باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه