Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا کریمی‌فرد، گفت: آسیب دیدگی ۳۰ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و ۱۶ کیلومتر شبکه فشارضعیف، شکستگی و تخریب ۷۵ پایه و آسیب پذیر شدن حدود ۱۴۰۰ پایه فشار متوسط و ضعیف به دلیل شسته شدن اطراف آنها، خسارت دیدن ۱۰ دستگاه تابلوترانس، صدمه به ۲۶۰۰ مترکابل خودنگهدار و معیوب شدن ۵۰ دستگاه ترانسفورماتور، بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از بارندگی، سیلاب و طوفان‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با وجود خسارت‌های سنگین به تاسیسات و تجهیزات برق در جریان طوفان و بارندگی‌های این سامانه بارشی، تلاش شبانه روزی نیرو‌های عملیاتی باعث شد که درکوتاه‌ترین زمان ممکن، شبکه‌های آسیب دیده اصلاح شده یا با اجرای مانور‌های تغییر خطوط، شبکه برق احیا و جریان برق مشترکان، دایر شود.

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم گفت: مطابق هشدار‌های سازمان هواشناسی از روز‌های قبل از شروع طوفان مونسون، کلیه عوامل اجرایی و عملیاتی این شرکت در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت و اقدامات در سه بخش قبل، حین و بعد از وقوع بحران، برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

حمیدرضا جلایر گفت: قبل از وقوع این پدیده، اقدامات پیشگیرانه موثری نظیر جلسات هماهنگی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل درسطح شرکت تشکیل و همه سناریو‌های مرتبط با مخاطرات ناشی از بارندگی و سیلاب احتمالی بررسی و اقداماتی برنامه ریزی و مصوب و مقاوم سازی پایه‌های واقع در مسیل احتمالی سیلاب‌ها، ایمن سازی پست‌های توزیع زمینی، بازدید از شبکه، هرس درختان درگیرشبکه، بررسی سناریو‌های مانور فیدر‌های فشار متوسط انجام شد.

معاون بهره‌برداری توزیع نیروی برق فارس گفت: طی این مدت در هر شیفت کاری ۱۷۶ گروه شامل گروه‌های اتفاقات، کمکی بحران، جرثقیل و بالابر و خط گرم، فعال بوده و در هر شبانه روز ۵۲۸ گروه نسبت به رفع سریع خاموشی و بحران اقدام کردند.

جلایر خاموشی‌های ناشی از شرایط نامساعد جوی را ۱۷۸ مورد اعلام و گفت: با وجود شرایط بد آب و هوایی و وقوع بارندگی شدید، باد و طوفان، رعد و برق، جاری شدن سیلاب تیم‌های عملیاتی و امدادی شرکت، مشکلات مناطق آسیب دیده در همان ساعات اولیه رفع و شبکه برق این مناطق پایدار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت میلیاردی مونسون شبکه برق فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور