Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت: سد درودزن، بزرگ‌ترین سد در نیمه شمالی فارس، با ۵ و ۷ دهم میلیون متر مکعب و سد سلمان، بزرگ‌ترین سد در نیمه جنوبی فارس با ۵ میلیون متر مکعب، بیشترین سهم را در حجم ورودی از سیلاب‌ها داشته اند.

به گفته نیکزاد حجم آب در سد رودبال ۳ میلیون متر مکعب و دیگر سد‌ها به صورت تجمعی حدود ۴ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: حجم کل سد‌های استان ۳ میلیارد متر مکعب است، در حال حاضر حجم ذخیره آبی سد‌های استان هزار ۳۹۴ میلیون متر مکعب آب است که پارسال این حجم هزار و ۳۶۸ میلیون متر مکعب بود.

نیکزاد گفت: بخشی از این آب برای حفظ پایداری سدهاست بنابراین از حجم فعلی ذخیره آبی سد‌های فارس فقط ۹۱۸ میلیون متر مکعب آب قابل برداشت است.

مدیر تاسیسات آبی سد درودزن هم با بیان اینکه این سد آب آشامیدنی شهرستان مرودشت و بخشی از شهر شیراز را تامین می‌کند گفت: حجم فعلی سد درود زن ۶۱۸ میلیون متر مکعب آب است که ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب برای پایداری سد مورد نیاز و ۲۸۸ میلیون متر مکعب قابل برداشت است.

علی دوست گفت: در ایستگاه سد درودزن ۳۶ و نیم میلیمتر باران ثبت شد، سامانه مونسون، ۵ و ۸ دهم میلیون متر مکعب آب وارد سد درودزن کرد.

به گفته او، در مدت فعالیت سامانه مونسون در حوزه آبریز سد درودزن، دبی ورودی آب به این سد از نیم به ۸ مترمکعب در ثانیه افزایش یافت.

با وجود بهره مندی سد‌های فارس از سیلاب‌های مونسون، کارشناسان آب، همچنان بر مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها تاکید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجم آب ورودی سدهای فارس سامانه مونسون میلیون متر مکعب آب سد درودزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟