Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: خبرنگاران ضمن اینکه در بیان و انتقال مطالبات و انتظارات از شهرداری ها و دهیاری ها زبان گویای مردم هستند، زمینه گفت و گو و تفاهم برای حل مشکلات و مسئولیت پذیری و مشارکت موثر و فعال شهروندان در برنامه های مدیریت شهری و روستایی را فراهم کنند.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ‌مهدی جمالی نژاد با گرامیداشت روز خبرنگار(۱۷مرداد) با صدور پیامی افزود: هفدهم مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت قلم و اندیشه و یادآور شهادت مظلومانه محمود صارمی شهید عرصه قلم و آگاهی است و از خدمات شبانه روزی خبرنگاران، تلاشگران خستگی‌ناپذیر عرصه اطلاع رسانی، امیدآفرینی، نقد و تضارب آراء، به خاطر انتقال برنامه‌ها و اقدامات به مردم و مسائل و مشکلات مردم به دولت و مدیریت شهری و روستایی‌ سپاسگزارم و امیدوارم خبرنگاران در مسیر دشوار اما تاثیرگذار آگاهی دادن و پرسشگری، پیروز و سربلند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در عصر ارتباطات و اطلاعات که رسانه‌ها همه شئون حیات اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند و از مهمترین ابزارهای دسترسی به اهداف سازمان‌ها و دولت‌ها تلقی می‌شوند؛ تصور توسعه و پیشرفت جوامع بدون حضور خبرنگاران و رسانه‌ها غیرممکن است و جایگاه تاثیرگذار خبرنگاران در هدایت و تأثیرگذاری بر افکار عمومی، ایجاد وفاق و همبستگی اجتماعی، پرورش شهروندانی نقاد و مطالبه‌گر و جلب مشارکت مردم در گستره فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به منظور دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: یکی از اهداف و دغدغه‌های مدیران و مسئولان عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی در کنار تلاش برای داشتن شهرها و روستاهایی ایمن، زیبا، سبز، دانش بنیان، کارآفرین، کمک به تحقق مفهوم شهروند واقعی و فعال و ایجاد حس مشارکت شهروندان است و خبرنگاران در تحقق این موضوع، نقش بسزایی دارند و می‌توانند با تبیین صحیح ابعاد مختلف برنامه‌ها و اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها، سطح اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی را ارتقا دهند و زمینه را برای مسئولیت پذیری و مشارکت واقعی مردم مهیا کنند.

وی ادامه داد: همچنین در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی، نقش خبرنگاران رسانه‌ها در پویایی و زنده نگه داشتن حیات شهری و روستایی از طریق اطلاع رسانی به‌موقع و دقیق موضوعات به شهروندان، کمک به حل چالش‌های مدیریت شهری و روستایی، کاهش نارضایتی و ایجاد زمینه همگرایی و سرعت بخشی به تعامل مردم و مدیران شهری و روستایی، افزایش حضور مردم از طریق رسانه‌ها در برنامه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شبکه‌ای‌سازی ارتباطی از طریق رسانه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای شهری و روستایی و ارائه آموزش‌های شهرنشینی، خطیر و با اهمیت است.

جمالی نژاد افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه مدیریت شهری و روستایی، مسئولیت مهم نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان در قبال اقدامات آنان به نمایندگی از مردم را نیز برعهده دارند و در حقیقت، چشم بینای جامعه و مردم تلقی می‌شوند و انتظار می‌رود خبرنگاران ضمن اینکه در بیان و انتقال مطالبات و انتظارات از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها زبان گویای مردم باشند و با ایجاد سازوکارهایی زمینه گفت و گو و تفاهم برای حل مشکلات شهری و روستایی و مسئولیت‌پذیری و مشارکت موثر و فعال شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری و روستایی را هم بیش از پیش فراهم کنند همچنین ایفای صحیح این کارکردها؛ ترمیم نگاه مدیران شهری به مردم و نگاه مردم به مسئولان، ارتقای روحیه مطالبه‌گری رسانه‌ها به نمایندگی از افکار عمومی، ‌انتقال مطالبات جامعه توسط رسانه به مسئولان و پاسخگو شدن مدیران در قبال مباحث مطرح شده را در دولت عدالت محور سیزدهم در پی خواهد داشت.

معاون عمرانی وزیر کشور ابراز امیدواری کرد، با توجه و تلاش‌های خبرنگاران پرتلاش و همفکری و همراهی مستمر آنها با دولت و مدیریت شهری و روستایی، مسیر پرمخاطره و در عین حال، تأثیرگذار و پرمسئولیت اطلاع رسانی و آگاهی دهندگی و امید آفرینی و حضور به موقع و تاثیرگذار در جهاد تبیین، نتایج خوبی در ساختن ایرانی بهتر داشته باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روز خبرنگار ، مدیریت شهری ، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روز خبرنگار مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مدیریت شهری و روستایی شهرداری ها و دهیاری ها مسئولیت پذیری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان