Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:45:53 GMT

۵۲۰ عزادار گلستانی در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۳۸۳

۵۲۰ عزادار گلستانی در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

فاطمه محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روزهای تاسوعا و عاشورا پایگاه‌ ثابت گرگان در ساعات صبح و بعدازظهر و پایگاه ثبات گنبدکاووس در ساعات صبح و همچنین چهار پایگاه سیار در امامزاده عبدالله گرگان، فاطمیه شهر سرخنکلاته، مسجد جامع گالیکش و مسجد جامع روستای نودیجه برای خدمات رسانی به متقاضیان اهدای خون فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال از مجموع ۵۲۰ اهدا کننده خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۵۲ نفر خانم بودند و در مجموع تعداد اهدا کنندگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون گلستان تعداد متقاضیان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای سال گذشته را ۴۱۲ نفر و افرادی که موفق به اهدای خون شدند را ۳۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸ نفر از آنان بانوان بودند.

محمدی میزان ذخیره فعلی خون در گلستان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: هم اینک برای ۱۰ روز ذخیره خونی در اداره کل انتقال خون استان موجود است.

وی افزود: خون‌های اهدایی علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی به مصرف دست‌کم هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز مصدومان سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

به گفته وی، امسال ۲۶ هزار و ۱۹۹ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار گلستان مراجعه و ۲۲ هزار و ۷۷۶ نفر موفق به اهدا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

استان مرزی گلستان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی اسبق استقلال عزادار شد

حمید بابازاده دروازه‌بان اسبق استقلال که با این تیم قهرمانی در لیگ قدس و البته جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفته است، در اوایل دهه ۸۰ شمسی تحت عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به جمع آبی‌پوشان بازگشت و توانست سه مرتبه نیز در این سمت فتح لیگ برتر را جشن بگیرد.

مرد بی حاشیه استقلال که  چند سالی است در آمریکا زندگی می‌کند در غم فقدان پدر عزیزش سوگوار شد و پیراهن سیاه بر تن کرده است.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • مربی اسبق استقلال عزادار شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی