Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بازگشایی آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان، افتتاح تماشاخانه و ادامه روند برگزاری جشن آکادمی از سال جاری، این مجموعه تولید پروژه‌های تئاتری را نیز آغاز کرده است.

در خبر ارائه شده از سوی آکادمی سمندریان چنین آمده است:

«با همکاری و مشارکت شاگردان برگزیده استاد حمید سمندریان در دهه‌های گذشته که با افتخار هم اکنون از بازیگرها و کارگردان‌های ارزشمند و باسابقه تئاتر ایران محسوب می‌شوند، برآن شدیم که با رویکرد زنده نگه داشتن نگرش استاد، اقدام به تولید آثار نمایشی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تولید این آثار ایجاد ارتباط سازنده حرفه‌ای میان نسل‌های مختلف فارغ‌التحصیلان این آکادمی در طول ۲۸ سال، و بخصوص انتقال تجربه، تفکر و دیسیپلین استاد و هم نسلان‌اش به نسل‌های جدید خواهد بود.

در همین راستا، اولین تولید آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان نمایش «بیوگرافی: یک بازی» اثر ماکس فریش است.

اولین نسخه این نمایشنامه ۵۰ سال پیش توسط استاد اسماعیل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همین ترجمه بود که در شناساندن ماکس فریش به تئاتر ایران تاثیر بسزایی داشت. سال ها بعد ماکس فریش پیش از مرگ‌اش این متن را بازنویسی کرد که این اجرا بر مبنای نسخه جدید شکل می‌گیرد.

گروه اجرایی این نمایش به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی و با حضور الیکا عبدالرزاقی، رضا مولایی و احمد ساعتچیان در مقام بازیگر، از زمان شروع پروژه قصد تقدیم ترجمه و اجرای این اثر را به استاد اسماعیل شنگله داشتند و با دختر ایشان برای این منظور در ارتباط بودند که متأسفانه مصادف با درگذشت استاد شنگله تنها یک ماه پیش از شروع اجرا شد.

تلاش بر این است که اولین گام آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان در مسیر تولید آثار نمایشی، گامی در خور و شایسته باشد.»

مجری طرح این پروژه کاوه سمندریان است و به زودی اطلاعات مربوط به دیگر اعضای گروه و عوامل اجرایی نمایش «بیوگرافی: یک بازی» و همچنین زمان و مکان اجرای این اثر منتشر می‌شود.

۵۷۲۴۴

کد خبر 1660141

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر بازیگران تئاتر کارگردانان تئاتر حمید سمندریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگرپیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.

معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.

حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • درخواست هواداران چلسی: این ستاره را نفروشید!
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد