Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:18:28 GMT

وصل آب شرب تمام روستاهای سیل‌زده مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۳۳۷

وصل آب شرب تمام روستاهای سیل‌زده مازندران

علی‌اصغر علیپور گفت: با تلاش اکیپ های امدادی و همکارن ستاد مدیریت بحران شرکت ، آب شرب تمامی روستاهای سیل زده مازندران وصل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ علی اصغر علیپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شدت بارندگی در حوزه آبریز ارتفاعات شهرستان های کلاردشت، چالوس، تنکابن، نور و رویان و آمل موجب جاری شدن سیلاب در بخش های مرزن آباد، بلده، دو هزار تنکابن، پلور، گزنک و شهرستان کلاردشت شده و خساراتی بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیر بنایی آبرسانی در مناطق سیلزده وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به علت ورود گل و لای به حوضچه های تصفیه خانه آب شرب کلاردشت، این تصفیه خانه از مدار بهره برداری خارج و شهر و روستاهای تحت پوشش ۱۵۰ لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند، همچنین ۱۵۹ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۸.۵شبکه توزیع در این سیل آسیب دید و به تعداد ۷ باب از مخازن ذخیره در روستاها نیز خساراتی وارد آمد که به علت شکستگی لوله ها و انشعابات، آب آشامیدنی تعدادی از روستاها قطع شد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: از همان دقایق اولیه سیل با تلاش همکاران مدیریت بحران آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش وصل و در تعدادی از روستاهای غیر تحت پوشش هم طی ۲۴ ساعت اولیه مشکل قطعی آب برطرف شد و در سایر روستاها به دلیل فقدان جاده دسترسی و رانش زمین به محض تعریض جاده ، اکیپ های امدادی این شرکت نسبت به لوله‌گذاری و برقراری جریان آب اقدام کردند.

علیپور با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه بروز سیل، تصریح کرد: ضمن تشکیل تیم های ارزیاب اولیه و بررسی ابعاد خسارت در ۳۰ روستای درگیر سیل اقداماتی همانند شستشوی حوضچه ها و آبگیر تصفیه خانه آب کلاردشت و راه اندازی مجدد تصفیه‌خانه، اعزام تانکر سیار آبرسانی به شهرستان کلاردشت و روستاهای آسیب دیده منطقه مرزن آباد چالوس، بلده نور و پلور آمل به تعداد ۱۰ دستگاه و ۶ تانکر آبرسانی به استانهای تهران،اصفهان و یزد، تشکیل ۳ تیم ارزیابی خسارات وارده به روستاهای درگیر سیل و بازدید و برآورد خسارت انجام شد.

وی افزود: همچنین حضور ۸ تیم واکنش سریع در مناطق آسیب دیده شهرستان های چالوس- نور- آمل و تنکابن با تجهیزات و امکانات کامل وتحویل لوله و اجرای لوله گذاری در روستاهای سیلزده، توزیع بسته های آب آشامیدنی در روستاهای درگیر سیل ، توزیع پودر کلر برای ضد عفونی و گندزدایی آب مخازن و شبکه روستاهای سیلزده و تحویل دو عدد مخزن پلیمری ۵ هزار متر مکعبی به دو روستای آسیب دیده در سیل از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب مازندران در مناطق سیلزده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستاهای سیل مدیریت بحران تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر