Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:45:18 GMT

واکسیناسیون دام‌های دشتی در مقابل بیماری تب برفکی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۹۱۴

واکسیناسیون دام‌های دشتی در مقابل بیماری تب برفکی

احمد ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماری تب برفکی یا FMD، یک بیماری ویروسی بسیار مسری با خسارات بسیار گسترده در دام‌های زوج سم است. دام‌هایی نظیر بز، گوسفند و گاو بسیار حساس نسبت به این بیماری هستند و به علت مسری بودن، این بیماری به سرعت شیوع پیدا می‌کند و خسارت‌های اقتصادی بسیار زیادی بواسطه کاهش شدید تولیدات دامی، تلفات احتمالی و هزینه‌های بالای درمان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این مرحله از واکسیناسیون تب برفکی بر اساس واکسن واگذار شده به شهرستان، پتانسیل اجرایی و دستورالعمل‌های سازمانی با اولویت مناطق پرخطر اقدام به واکسیناسیون هدفمند در جمعیت دامی گوسفند و بز واجد شرایط خواهیم نمود.

ایزدی تصریح کرد: رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای بویژه در انتقال دام‌ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اشاعه بیماری دارد و در صورت ابتلای احتمالی کاهش وزن، تب و کاهش تولید شیر در دام ایجاد می‌شود و از این رو توصیه می‌شود حتماً واکسیناسیون دام توسط دامداران به موقع انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های ویروسی واکسیناسون است، اما در کنار آن رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و عدم خرید دام از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری‌ها، اخذ گواهی بهداشتی - قرنطینه‌ای در حمل و نقل دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضد عفونی و انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری نقش مهم و اساسی دارد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دام فعالیتی وقت‌گیر و در واقع کار در شرایط سخت است و همکاران باید با تحمل گرمای هوا و بعد از طی مسافت طولانی در دامداری‌های دور و نزدیک شهرستان عملیات واکسیناسیون را انجام دهند و از این فرصت استفاده نموده و از همکاران زحمتکش و پرتلاش واحد مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

ایزدی گفت: بر این باوریم که دامپزشکی ضمن نقش مؤثر در حمایت از تولید، در اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه و اشتغال پایدار روستایی و عشایری نقش بسیار مؤثری دارد و دامپزشکی پیشانی خدمات رایگان در پیکره دولت می‌باشد.

کد خبر 5559377

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی دشتی محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان