Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه جاده های استان باید به گونه‌ای باشد که حرکت وسایل نقلیه در ایام اربعین کند نشود، گفت: نظام انتقال زوار در ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی شود. گفت: ازدحام جمعیت در مرز در ایام اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا باید مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، احمد وحیدی، عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در پایانه مرزی مهران، با تقدیر از مسئولان استان که افتخار خادمی زوار اربعین حسینی را برای خود ارزشمند می دانند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در رمزنیه افزایش میزان زوار اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته، ایمن بودن  جاده ها و سهل و روان بودن جاده‌ها  بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وزیر کشور با بیان اینکه تعداد زیاد زوار در اربعین سال جاری ممکن است وسایل حمل و نقل عمومی جوابگوی تعداد زوار نباشد و لازم است که هموطنان عزیز و زوار حسینی، از وسایل شخصی خود استفاده کنند و  جاده‌های ما  باید پاسخگوی این حجم زیاد از وسایل شخصی باشد و لذا چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران کار  ارزشمندی است.
 
وی بیان کرد: جاده‌های استان باید به گونه‌ای باشد که حرکت وسایل نقلیه در ایام اربعین کند نشود و اگر جاده‌های دیگر استان لازم است رسیدگی شود در دستور کار قرار دهید و لازم است هر مشکل و کمبودی را در این زمینه برطرف شود که با صحبتی که با وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شده است این آمادگی برای رسیدگی به جاده‌های استان وجود دارد.
 
وزیر کشور بیان کرد: پایانه مرزی که مسئولیت آن وزارت راه و شهرسازی است که  این وزارتخانه هم آمادگی لازم برای ایجاد سایه بان و دستگاه‌های مه پاش و خنک کننده در پایانه مرزی مهران  دارد، هر آنچه که  در زمینه راه‌های استان و پایانه استان لازم است فوری بر اساس فهرستی تهیه و برای ارائه گزارش و اقدام راه و شهرسازی از طریق استاندار محترم ارائه گردد.
 
وحیدی با تاکید بر اینکه انتقال زوار باید برنامه‌ریزی شده باشد، گفت: زوار در هنگام اربعین حسینی باید هدایت و  میزان ترددها کنترل شود که از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری شود و باید پیگیری کرد میزان گیت‌های ورودی در کشور عراق افزایش یابد و نظام انتقال زوار در ایام  اربعین حسینی در استان و مرز مهران بسیار مهم است و باید این برنامه منظم باشد.

نگاه ما به مسیر اربعین نباید نگاهی کوتاه مدت باشد + فیلممهلت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در "سماح" تمدید شدخبر تسنیم تأیید شد/ وزیر راه: قیمت بلیت پروازهای اربعین 6میلیون تومان است

وی با بیان اینکه باید از ازدحام جمعیت در مرز تا حد توان در ایام اربعین حسینی به توجه به شرایط گرما جلوگیری کرد، ابراز کرد: اردوگاه‌های اسکان و توقف زوار در شهرستان‌های مختلف با همکاری نیروهای نظامی  و سپاه ایجاد شود که ایجاد اسکان در نقاط مختلف استان افزایش یابد و که مردم در کمال آرامش و بدون دغدغه و عجله و شتاب زمینه انتقال آنان به مرز فراهم شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه در زمینه آب و برق هم بر اساس گزارشی که مسئولان استان ارایه دادند ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است، گفت: برق در پایانه مرزی مهران نیز باید پاسخگوی مصرف وسایل سردکننده و کولرها و روشنایی در ایام اربعین حسینی باشد.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایام اربعین حسینی ازدحام جمعیت پایانه مرزی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در ۴ محور و جو آرام در تمامی جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده ‌ای کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده ینگی‌امام حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و پل حصارک نیمه سنگین است. در آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محورهای مسدود غیرشریانی ادامه داد: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه و گلشن – سراوان مسدود هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از حاکم بودن جو آرام در جاده‌های سراسر کشور است و در حال حاضر مشکلی از نظر بروز پدیده‌های جوی وجود ندارد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900088

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور