Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:23:29 GMT

گردشگری روستا ارزش افزوده بالایی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۸۴۷۰

گردشگری روستا ارزش افزوده بالایی دارد

‌فرماندار ویژه کاشان: ضروری است فرهنگ غنی روستاها مجددا احیاء شده، چراکه گردشگری روستا از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشان؛ فرماندار کاشان در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: مشکلات بازار کاشان از سوی میراث فرهنگی مورد مطالعه قرار گرفته و هرگونه اقدامی از سوی نهادهای عضو کارگروه به صورت مشترک تحت نظارت این اداره اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شریف زارعی اضافه کرد: در صورتی که مقرر است هزینه ای برای احیاء و مرمت اماکن تاریخی مانند بازار و بافت تاریخی و حتی روستاها از سوی شهرداری، بخشداری، بنیاد مسکن  برنامه ریزی شود بهتر است تجمیع و با نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی عملیاتی گردد.

فرماندار ویژه و رئیس کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در خصوص توجه به روستاها بیان داشت: ضروری است فرهنگ غنی روستاها مجددا احیاء شده، چراکه گردشگری روستا از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

زارعی ماهیت اصلی روستا جریان داشتن زندگی، هنر و کار در آن دانست و تصریح کرد: برای تحقق این هدف تلاش تمامی دستگاه ها به منظور حفظ بافت و اصالت تاریخی روستاها لازم است.

او افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان طرحی هدفمند و تحقیقاتی برای روستاها پیاده سازی کند تا با مشارکت سایر دستگاه ها در یکی از روستاها به صورت پایلوت اجرایی و پس از آن این  طرح برای سایر 

روستاها نیز عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان کاشان سرچ در گوگل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر