Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@15:03:32 GMT

دمنوش گل ختمی چه فوایدی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۱۴۸

مهم‌ترین پلی‌فنول موجود در دمنوش گل ختمی هم آنتوسیانین‌ها هستند. رنگ قرمز و جذاب این دمنوش هم از همین آنتی‌اکسیدان‌ها شکل می‌گیرد. ناطقان: با اینکه دمنوش گل ختمی نمی‌تواند جایگزینی برای داروها باشد اما تحقیقات علمی نشان می‌دهند که این دمنوش مزیت‌های مختلفی برای سلامت بدن انسان‌ها دارد که به ترتیب عبارتند از:

دمنوش گل ختمی چه فوایدی دارد؟

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمنوشی سرشار از خواص ضدالتهابی

متخصصان تغذیه می‌گویند که آنتوسیانین‌ها با پیشگیری از ابتلا به سرطان و دیابت مرتبط هستند و اثرات ضدالتهابی قدرتمندی دارند. براساس گزارش منتشرشده در Food & Nutrition Research آنتوسیانین‌ها التهاب را کاهش می‌دهند، در صورتی که التهاب مزمن با پیشرفت‌ بیماری‌هایی مانند سرطان ارتباط دارد. مزیت دیگر آنتوسیانین‌ها به توانایی ویژه‌شان در مقابله با رگ‌زایی برمی‌گردد. عوامل آنتی‌‌آنژیوژنیک یا ضد‌رگ‌زایی مانع از شکل‌گیری رگ‌های خونی جدیدی می‌شوند که به سلول‌های سرطانی اکسیژن‌رسانی می‌کنند.
2. مفید برای کاهش چربی خون

چربی‌های خون شامل سه نوع اساسی می‌شوند؛ کلسترول بد خون یا LDL، کلسترول خوب خون یا HDL، و تری‌گلیسرید که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. عدم تعادل میان این سه نوع چربی در بدن که با افزایش LDL و تری‌گلیسرید همراه است، باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. با این‌حال، دمنوش گل ختمی می‌تواند کلسترول بد خون و تری‌گلیسرید را کاهش دهد، بدون اینکه تاثیری بر کلسترول خوب خون بگذارد. این تاثیرات می‌توانند برای مقابله با بیماری کبد چرب هم مفید باشند.
3. موثر در کاهش فشار خون

فشار خون بالا امروزه به یکی از بیماری‌های رایج تبدیل شده و برای مثال حدود 47 درصد از جمعیت آمریکایی‌ را درگیر کرده است. همان‌طور که از نام فشار خون پیداست، این بیماری فشار خون در رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد و فشار زیادی بر قلب وارد می‌کند که درنهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی همراه خواهد بود. اما دمنوش گل ختمی به‌طور سنتی برای کاهش فشار خون کاربرد داشته است و از این نظر می‌تواند به شما کمک کند. مطالعات علمی هم نشان داده‌اند که عصاره گل ختمی می‌تواند برای مقابله با فشار خون بالا (در درجات خفیف تا متوسط) موثر باشد. به‌گفته محققان، ترکیب خاصی در گل ختمی وجود دارد که باعث انتشار اکسید نیتریک در سلول‌های درون رگ‌های خونی می‌شود و درنتیجه فشار خون را به‌طور موثری کاهش می‌دهد. در سال 2021 هم محققان از عصاره ترکیبی گل ختمی و به‌لیمو برای کاهش فشار خون استفاده کردند و به نتایج مثبتی رسیدند.
4. کمک به کنترل قند خون

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن است که به انواع مختلفی تقسیم می‌شود؛ دیابت نوع 1، نوع 2 و دیابت بارداری. دیابت نوع 2 اساسا شایع‌تر است درحالی که بالا بودن قند خون به‌طور مزمن و همیشگی می‌تواند به کلیه‌ها، کبد و سلامت بینایی آسیب برساند. با این‌حال، مطالعه جدیدی که Pharmaceuticals در سال 2022 منتشر کرده است، نشان می‌دهد که دمنوش گل ختمی می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند. منبع: عصر ایران برچسب ها: دمنوش ، گل ختمی ، فواید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دمنوش گل ختمی فواید آنتوسیانین ها دمنوش گل ختمی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند