Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار مبارکه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در عزاداری‌های محرمِ مبارکه ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

علیرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم، اظهار کرد: قبل از ماه محرم وضعیت رنگ‌بندی شهرستان مبارکه نارنجی بود و قبل از آغاز این ماه جلسات خوبی با روسای هیئات مذهبی مبنی بر رعایت موازین بهداشتی در عزاداری‌ها برگزار و نکات لازم ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری ۵۰ درصد بود و در کل رعایت این موازین از سوی عزاداران راضی‌کننده بود.

وی افزود: در ورودی حسینیه‌ها و تکایا، مأمورانی را برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتیم که نکات و تذکرات لازم را به عزاداران برای زدن ماسک می‌دادند که تأثیر زیادی داشت. بیشتر عزاداری‌های مبارکه در فضای باز انجام شد و تنها در حسینیه مرکزی مبارکه عزاداری در فضای بسته را داشتیم که البته دسته‌های عزاداری در حسینیه دور می‌زدند و توقف نمی‌کردند و فوری خارج می‌شدند.

فرماندار مبارکه گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان حاد نیست و کنترل شده است و طبق آمار مرکز بهداشت در حال حاضر وضعیت حادی نداریم. هنوز آماری از میزان تزریق دُز یادآور در مبارکه نداریم. درصد تزریق واکسنِ دُز سوم، ۶۷ درصد بود و میزان تزریق واکسن در دُزهای اول و دوم بالای ۸۵ درصد بوده است.

حسینی تصریح کرد: هیچ کمبودی از نظر داشتن واکسن نداریم و در حال حاضر تنها ۳ نفر در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند. تمهیدات اندیشیده شده برای ماه محرم تأثیر زیادی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشت، اما شهروندان آن حساسیتی را که باید نسبت به کرونا داشته باشند مانند قبل ندارند و نوعی عادی انگاری را شاهد هستیم. معتقدم بهبودی وضعیت پس از تزریق واکسن و برخی باورهای غلط درباره کرونا موجب شده که برخی شهروندان وضعیت را عادی تلقی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید وضعیت را عادی تلقی و ویروس کرونا را بی‌خطر توصیف کنند، چراکه طبق نظر پزشکان و آمار موجود این ویروس همچنان خطرناک است و قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها پروتکل های بهداشتی ماه محرم مبارکه کروناویروس رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان