Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:17:17 GMT

شگرد سارقان برای سرقت خانه‌ مبله

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۰۰۴۶

اجاره ساعتی آپارتمان‌های مبله و سرقت وسایل داخل آن، شگردی بود که دو مرد و یک زن سارق اجرا می‌کردند. ناطقان: چند روز قبل مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت وسایل داخل خانه‌اش خبر داد و گفت: مدتی است که آپارتمانم را روزانه یا ساعتی به متقاضیان اجاره می‌دهم. آگهی اجاره آپارتمان را نیز در سایت‌های مجازی منتشر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر دیروز دو مرد و یک زن برای اجاره آپارتمان تماس گرفته و قرار بر آن شد که ۱۲ ساعت بعد آپارتمان را تحویل دهند. وقتی صبح برای تحویل گرفتن آپارتمان آمدم هر چه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. با کلید یدکی که داشتم وارد شده و متوجه شدم وسایل داخل آپارتمان که شامل مبلمان، تلویزیون و یخچال بود به سرقت رفته است.

با شکایت مرد میانسال، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت آغاز شد و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند. در همه شکایت‌ها دو مرد و یک زن با اجاره خانه‌های مبله برای یک روز یا چند ساعت به بهانه‌های مختلف، اقدام به سرقت وسایل داخل آن کرده بودند.

بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت کلانتری در منطقه شهرآرا به مرد جوانی مشکوک شدند. مرد جوان در حال چیدن وسایل خانه داخل خودروی وانتی بود که دو سرنشین داشت. مأموران بلافاصله وارد عمل شده و مرد جوان را دستگیر کردند، اما زن و مردی که داخل خودروی وانت بودند با دیدن مأموران موفق به فرار شدند.

مسعود، مرد بازداشت شده در تحقیقات اولیه به سرقت‌های سریالی از خانه‌های اجاره‌ای بالای شهر اعتراف کرد و گفت: مدتی است اوضاع مالی‌ام بسیار بد است و نمی‌توانم هزینه زندگی‌ام را تأمین کنم. یک روز که با بهروز یکی از دوستانم در این مورد صحبت کردم او پیشنهاد سرقت را مطرح کرد و برای اینکه کسی به ما شک نکند، آرمیتا نامزد بهروز هم در این سرقت‌ها با ما همراه شد. سوژه‌های ما خانه‌هایی بودند که یک‌شبه و ساعتی اجاره داده می‌شدند. از آنجا که هر چه خانه در مناطق بالاتر شهر بود، وسایل داخل آن نیز گرانقیمت‌تر بود سراغ آن‌ها می‌رفتیم و برای اجاره این خانه‌ها از مدارک و کارت شناسایی افراد معتاد و بی‌خانمان استفاده می‌کردیم.

متهم گفت: به بهانه اینکه مریض داریم که در بیمارستان بستری است و از شهرستان آمده‌ایم و جایی برای ماندن نداریم، خانه را اجاره می‌کردیم. نیمه شب با خودروی وانتی که از قبل تهیه کرده بودیم سراغ خانه اجاره شده می‌رفتیم و وسایل را تخلیه می‌کردیم و در بازار با کمترین قیمت به فروش می‌رساندیم.

صاحب خانه‌ها نیز که تصور می‌کردند برای کرایه آپارتمان چند ساعته پول خوبی به جیب زده‌اند وقتی برای تحویل آپارتمان می‌آمدند متوجه می‌شدند که چه کلاهی سرشان رفته است. زن و مردی که داخل خودروی وانت بودند و با دیدن پلیس فرار کردند هم همدستانم بودند.

به دنبال اعتراف متهم، تحقیقات برای دستگیری دو همدست او ادامه دارد.

منبع: مشرق برچسب ها: شگرد ، سارقان ، سرقت خانه های مبله

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شگرد سارقان وسایل داخل خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • شگرد عجیب سرقت در مترو