Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:32:13 GMT

لیگ برتر ایران بعداز ۲۰سال دوباره آماتور می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۰۱۰۷

لیگ به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران با نام خلیج فارس بعداز ۲۱دوره برگزاری، بار دیگر به حالت آماتوری بازخواهد گشت!

به گزارش تابناک ورزشی؛ وقتی باشگاه‌های پرهزینه ایران ، در زمینه امکانات زیرساختی، سیستم مدیریتی، تیم‌های پایه، درآمدزایی حرفه‌ای، حق پخش تلویزیونی، زمین اختصاصی تمرین و مسابقه و دهها آیتم دیگر هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، طبیعی است که کارشناسان کنفدراسیون ، چنین لیگی را از شرایط حرفه‌ای خارج کنند تا این موارد اصلاح و به استاندارد لازم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز بیست‌ویکم مرداد‌ ماه رسماً وارد فصل بیست‌ودومش می‌شود، جایی که 16 تیم در سطح اول فوتبال ایران برای رسیدن به اهداف‌شان طی 30 هفته به رقابت می‌پردازند. در این میان مسئله‌ای که این روز‌ها خبرساز شده و به نوعی به دردسر جدیدی برای فوتبال ایران تبدیل شده است، بحث تعلیق لیگ برتر فوتبال ایران است، موضوعی که از سوی مقامات رسمی فوتبال ایران اعلام و تأیید شده است.

سلام بر فوتبال آماتور
سهیل مهدی رئیس پیشین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ و مسئول کنونی برگزاری مسابقات لیگ برتر، برای نخستین بار این خبر را داده است. او در این باره اخیراً گفته است: «هر روز دارد این تیغ ممیزی تیزتر می‌شود. بعد از آنکه در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکردیم نمی‌دانم باید چه کار کنیم که استاندارد بشویم. شاید قدم بعدی تعلیق لیگ باشد». اشاره مهدی به ماجرای حذف سال گذشته استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و البته به تعلیق درآمدن کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ایران است. در ادامه کاظم اولیایی عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گفت‌وگویی با تأیید اظهارات مهدی اظهار داشت: «ما برای برگزاری مسابقات لیگ برتر یک ضوابط و پیش‌نیازهایی داریم. باشگاه‌های ما برای بازی در لیگ باید مجوز ملی و در سطح مسابقات آسیایی، مجوز آسیایی داشته باشند. در حال حاضر فقط سپاهان و فولاد مجوز بین‌المللی دارند که امسال باید تمدید شود، ولی باقی باشگاه‌ها این مجوز را ندارد. به همین دلیل همانطور که آقای مهدی گفته، ممکن است لیگ برتر ما به نوعی تعلیق و از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود».

از این صحبت‌ها می‌توان دریافت که بحث تعلیق لیگ برتر ایران، به معنی تعطیلی این مسابقات نخواهد بود و صرفاً تا وقتی که این لیگ از حالت تعلیق خارج نشود، قرار نیست تیم‌های برترش به لیگ قهرمانان بروند. به طور شفاف‌تر یعنی 16 تیم لیگ برتری در لیگ تنها با هدف کسب عنوانِ داخلی در ایران به رقابت می‌پردازند و از بُعد بین‌المللی قرار گرفتن در رده نخست، نهم یا دوازدهم جدول تفاوتی نخواهد داشت. صرفاً لیگ ایران با این دست فرمان، تنها از حیث داخلی دارای اهمیت خواهد بود و بدون اینکه هیچ مجوز حرفه‌ای صادر شود لیگ ایران بعد از 21 فصلِ حرفه‌ای به دوران آماتوری‌‌اش بازخواهد گشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام لیگ برتر ۲۲ مجوز حرفه ای لیگ برتر فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان آسیا محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام فوتبال ایران لیگ قهرمانان مجوز حرفه ای لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل گهرسیرجان، ملوان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، فولاد، هوادار، ذوب آهن، صنعت نفت آبادان وآلومینیوم اراک در لیگ برتر همچنین دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز چهارشنبه

لیگ برتر ایران (هوادار - صنعت نفت آبادان) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (تراکتور - استقلال) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

لیگ برتر ایران (مس رفسنجان - گل گهرسیرجان) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (ذوب آهن - نساجی مازندران) ساعت ۱۸:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (استقلال خوزستان - ملوان) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه ورزش

لیگ برتر ایران (آلومینیوم اراک - فولاد) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (پرسپولیس - سپاهان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

جام ریاست جمهوری امارات (النصر دبی - شباب الاهلی امارات) ساعت ۱۸:۵۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

جام حذفی عربستان (النصر - الخلیج) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ قهرمانان اروپا (دورتموند - پاری سن ژرمن) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 749604

دیگر خبرها

  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت و جدول پخش زنده فوتبال‌های امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟