Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@00:01:58 GMT

«فروش قسطی لوازم خانگی» ترفند جدید کلاهبرداری!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۳۶۶

«فروش قسطی لوازم خانگی» ترفند جدید کلاهبرداری!

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت:‌ مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با ثبت شکایاتی اعلام کردند که مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. یکی از مال باختگان پرونده در اظهارات خود به ماموران گفت که قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشته و در فضای مجازی مشغول جست‌وجو شده که با یک سایت فروش فوق العاده لوازم خانگی به صورت اقساط و بدون چک و ضامن را مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد وارد سایت شده و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری کرده است و برای پیش پرداخت نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را از طریق درگاه موجود در همان سایت پرداخت کرده است اما با هشدار تراکنش ناموفق مواجه شده است.

وی با بیان اینکه شاکی دقایقی بعد متوجه برداشت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابش شده است، گفت: اظهارات دیگر شاکیان نیز مشابه اظهارات همین فرد بود و تمام آنها پس از مراجعه به سایت مذکور و مشاهده شرایط خرید اقلام، نسبت به خرید اقدام کرده‌اند و در ادامه نیز مبالغی از حساب آنان برداشت شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده و متوجه شدند همه مال‌باختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند. در ادامه نیز ماموران با بررسی همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده این سایت شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم ، ماموران مجوزهای لازم برای دستگیری این فرد را از مقام قضایی دریافت کرده و در ادامه با انجام یک عملیات پلیسی متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتای تهران بزرگ، وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌این فرد پس از حضور در پلیس فتا و مشاهده مستندات موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرده و گفت که با ایجاد یک سایت فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان و برداشت از حساب آنان کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: لوازم خانگی فروش قسطی کلاهبرداری اینترنتی لوازم خانگی پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟