Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان فارس گفت: باید کارگروهی تخصصی با حضور نهاد‌های ذی ربط جهت بررسی ابعاد مختلف این کارخانه تشکیل شود.

محمد احمدی، مسئول بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، گفت: این شایسته نیست که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال افرین کارخانه‌ای با این گستردگی و ظرفیت رو به تعطیلی باشد و در دهه‌ای که شعار‌های آن عمدتا اقتصادی بوده واحد‌های نرگس شیراز یک به یک تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی ادامه داد: خارج از بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی این کارخانه در سال ۱۳۷۲ که باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود افعالی مانند عدم پرداخت حق سهامداران، چوب حراج به املاک و اراضی مربوط به کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین الات و ادوات، عدم تولید متناسب باظرفیت نسبی و تحقق نیافتن انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیا بوده است نشان میدهد مسئولان کارخانه نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده اند.


مسئول بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز بیان کرد: نقش اساسی و تاثیر‌گذار این کارخانه در کمبود روغن سال‌های اخیر بخوبی قابل مشاهده است لکن با این حجم کم از تولید فعلی و تعطیلی چند واحد عملا میتوان آن را تعطیل فرض کرد.

وی همچنین افزود: باید کارگروهی تخصصی با حضور نهاد‌های ذی ربط جهت بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل شود و اجازه نداد این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه‌های مشابه تبدیل شود.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان فارس بیان کرد: بیش از یک ماه بازرسین خود را بصورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر کرد و بر تولید و توزیع روغن بصورت مستقیم نظارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نجات روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و باید با هماهنگی و همفکری مشترک ارگان‌های ذی ربط این مهم تحقق یابد.

احمدی با اشاره به اهمیت اقدامات در این زمینه از دستگاه قضایی خواست به مسئله نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران ورود جدی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز وزارت صنعت و معدن قوه قضائیه مسئول بسیج اصناف و بازاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

بررسی بازار موبایل نشان می دهد برخی از اقلام موبایل های دکمه ای موجود در بازار، نسبت به قیمت تمام شده با احتساب سود واردکننده و عوارض گمرکی، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. - اخبار اقتصادی -

مهدی عبقری، دبیر سابق انجمن موبایل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اهمیت تولید با کیفیت تلفن های همراه در داخل کشور گفت: در سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه عنوان کرد که ظرفیت تامین 3 میلیون گوشی تلفن همراه را دارد و این تقاضا را مطرح کرد که واردات این دسته از تلفن های همراه ملغی شود.

عبقری ادامه داد: در نهایت نظر وزارت صمت بر این شد که برای حمایت از تولید داخل واردات به طور کامل ممنوع نشود اما محدودیت هایی ایجاد شود. البته با توجه به صحبت های اخیر وزیر صمت منتظر نظر نهایی این وزارت خانه و همچنین قوه قضاییه در خصوص اصالت گوشی های تولید شده در کشور با برند خارجی هستیم.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از شرکت هایی که در لیست رسمی خودشان یک گوشی از برند نوکیا را به قیمت 950 هزار تومان قیمت گذاشتند (که در بازار قیمت این گوشی به 1 میلیون و 300 هزار تومان هم می رسد) قیمت بسیار پایین تری باید عرضه کنند.

عبقری گفت: لازم به ذکر است، قیمت مدل اصلی این مدل تلفن همراه در بازار امارات 45 درهم است و مدل های کپی آن حدود 15 درهم قیمت دارد. بنابراین با نرخ درهم 11 هزار 200 تومانی در مرکز مبادله، احتساب عوارض گمرکی، و 18 درصد سود واردکننده این محصول، نهایت قیمت آن باید حدود 600 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در فاکتورهای رسمی این گوشی 950 هزار تومان و در بازار حدود 1 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان به دست مشتری می رسد. البته این فروض برای زمانی است که از اصالت کالا اطمینان داشته باشیم چرا که همانطور که اشاره شد های کپی این محصول در بازار امارات 15 درهم است.

عبقری گفت: نکته ی دیگری که وجود دارد این است که قیمت این کالا در سامانه ارزش گذاری گمرک 60 درهم است در حالی که هم اکنون در بازار دوبی نهایت قیمت این محصول 45 درهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس