Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:37:24 GMT

بیمه صیادان به قانون تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۳۲۱۱

بیمه صیادان به قانون تبدیل می‌شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: اسکله‌های صیادی در استان دارای سن زیادی هستند و در بیشتر آن‌ها گِل و لای قابل توجهی رسوب کرده است.

احمد محمدی زاده در آئین اعزام لنج‌های صیادی برای صید میگو در اسکله جلالی بوشهر با تاکید بر سخت و زیان آور بودن حرفه صیادی، اظهار کرد: در زمان حاضر اقدامات لازم برای شناخته شدن سخت و زیان آور بودن حرفه صیادی انجام شده که سازمان شیلات ایران به دنبال انجام این کار است و قرار است این طرح به مجلس رفته و تبدیل به قانون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ساماندهی اسکله‌های صیادی خبر داد و افزود: اسکله‌های صیادی در استان دارای سن زیادی هستند و در بیشتر آن‌ها گِل و لای قابل توجهی رسوب کرده، به همین دلیل لایروبی اسکله‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های استان برای ساماندهی آن‌ها است. همچنین تلاش می‌شود با ارائه امکانات و خدمات مناسب در اسکله‌ها زمینه کار برای صیادان در اسکله‌ها روان‌تر شود.

استاندار بوشهر در خصوص صید ترال و خارج از فصل در آب‌های استان، گفت: این شیوه صید به‌عنوان یک مشکل قدیمی صیادان و تخلف به شمار می‌رود، که سازمان شیلات ایران به دنبال ساز و کاری است تا به صورت نهادینه جلو این کار را بگیرد و تلاش می‌شود با تشکیل کارگروه‌هایی پی‌گیری‌های لازم برای جلوگیری از این شیوه صید مخرب انجام شود.

محمدی زاده باتاکید بر فراهم شدن شرایط بیمه ملوانان شناورهای صیادی گفت: بیمه صیادان در حال پیگیری است و با تصویب در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: نقش خبرنگاران در جمهوری اسلامی همان نقش حضرت زینب (س) است و این‌ها پیام رسان مجاهدت‌های مردم، شهدا و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی گفت: این خبرنگاران هستند که آنچه شهدا و مردم در دفاع از سرزمین، انقلاب، کشور و ناموس خود انجام می‌دهند را بازگو می‌کنند و همیشه این گروه علاوه بر نقش پیام رسانی نقش رزمنده خط مقدم را نیز داشته‌اند.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش خبرنگاران در مقابل این هجمه بزرگ رسانه‌ای دشمن تاکید کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در مقابل دشمن محکم ایستاده و نقش خود را ایفا می‌کند بخشی از آن را مدیون تلاش خبرنگاران در انعکاس فعالیت مردم و مسئولان هستیم.

محمدی زاده اضافه کرد: خبرنگاران از لحاظ مالی، بیمه‌ای و شغلی در شرایط خوبی قرار ندارند و تلاش دارم اگر بتوانم کاری برای آن‎ها انجام دهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر اسکله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است