Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کویت اعلام کرد: عاری‌سازی منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای هدفی است که به خاطر تحقق امنیت و ثبات در منطقه از آن کوتاه نخواهیم آمد و در این راستا، اسرائیل باید به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «ابراهیم الدعی»، عضو هیات شرکت‌کننده کویتی در دهمین کنفرانس بازبینی «پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای»  (NPT) بر لزوم اجرایی‌سازی خروجی‌های کنفرانس‌های بازبینی سال‌های ۱۹۹۵ و۲۰۰۰ و۲۰۱۰ میلادی به خصوص در زمینه ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایبندی کشورهای فاقد سلاح هسته ای عضو این معاهده به مسئولیت های خود در ارتباط با عدم گسترش سلاح های هسته ای، بهترین دلیل برای اعتقاد این کشورها به خطرات سلاح های هسته ای است.

الدعی بر لزوم و اهمیت تحقق اهداف جهانی این پیمان تاکید کرد و از همه کشورهای غیرعضو خواست، هر چه زودتر به این پیمان بپیوندند.

وی گفت: کویت در زمینه تشویق کشورهای عربی به اجرای قطعنامه سال ۱۹۹۵ میلادی درخصوص ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمانه تلاش کرده است. همه تاسیسات و برنامه‌های هسته‌ای باید تحت پادمان جامع آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار گیرد.

این مقام کویتی تصریح کرد: اسرائیل به عنوان قدرتی مبتنی بر اشغالگری باید به این پیمان بپیوندد؛ به خصوص که تنها طرفی است که در منطقه به این پیمان نپیوسته و مانع ایجاد منطقه عاری از این تسلیحات است.

الدعی در پایان گفت: برقراری امنیت و ثبات در هر منطقه‌ای از رهگذر در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی دیگر حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كويت سلاح های هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل