Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:37:03 GMT

رسانه‌های استان زنجان مطالبه گری آگاهانه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۳۷۴

رسانه‌های استان زنجان مطالبه گری آگاهانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری زنجان، خبرنگاران را از قشر زحمتکش جامعه اعلام کرد و گفت: نقش این قشر در جهت نشاط آفرینی در جامعه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری در اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی مردم دارند، ابراز داشت: رسانه‌های استان زنجان مطالبه گری آگاهانه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با بیان اینکه کلمه اشتغال‌آفرین مناسب‌تر از اشتغال‌آفرینی است، گفت: چراکه تولید، سبب اشتغال‌آفرینی می‌شود. اینکه ما پولی از تبصره ۱۶ یا ۱۸ به صورت وام به یک شخصی بدهیم و اعلام کنیم اشتغال‌زایی کرده‌ایم درست نیست؛ در ابتدا باید زیرساخت‌های تولید را ایجاد کنیم تا اشتغال نیز رونق یابد.

افشارچی افزود: براساس آمارها تولید در استان به نسبت جمعیت و استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد ولی در وضعیت ایده‌آلی نیستیم.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان ۵.۴ است که در مقایسه با استان‌های دیگر عدد پایینی است؛ با این حال با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه باید شرایط را بهبود ببخشیم.

دولت عوض شده، مختار خروج نکرده که

استاندار زنجان گفت: خیلی از مدیران عوض شده‌اند و از روز اول گفتیم که دولت عوض شده و مدیران قبلی هم جزو داشته‌های نظام اسلامی هستند و در انتخاب مدیران از طرف هیچ کسی تحت فشار نیستم.

افشارچی با بیان اینکه مدیرانی که در جایگاه‌های فنی و تکنیکی هستند بر مبنای عملکردشان ارزیابی شده و تغییر می کنند، افزود: مبنای تغییر و انتخاب مدیران، تغییر دولت نیست، برخی از مدیران در استان تغییر کرده اند چون جایگاهشان جایگاهی بود که بر مبنای حرکت فرهنگی دولت باید این اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: از روز اول هم گفتیم که دولت عوض شده، مختار خروج نکرده است؛ بنابراین با احترام و با عزت با مدیران برخورد می کنیم، چون مدیران قبلی هم داشته ها و سرمایه های کشور هستند.

از طرف هیچ کسی در ارتباط با تغییر مدیران تحت فشار نیستیم

استاندار زنجان تاکید کرد: مولفه هایی همچون توانمندی، یافتن جایگزینی بهتر و امتداد حرکتی که یک مدیر باید خودش ادامه اش دهد، از جمله مواردی است که در جابجایی مدیران به آنها توجه می شود.

افشارچی با بیان اینکه از طرف هیچ کسی در ارتباط با تغییر مدیران تحت فشار نیستیم، گفت: ماموریت ویژه ای به بازرسی استانداری محول شده و آن بررسی عملکرد و مبنای تغییر مدیران است.

۸ میلیون تن پسماند در استان وجود دارد

استاندار زنجان، به موضوع پسماند روی زنجان و تبدیل ثروت این دپو برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون تن پسماند در استان وجود دارد.

افشارچی به رشد اقتصادی استان و هدف گذاری ۸.۷ درصدی برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: هشت هزار میلیارد از این رشد در حوزه مسکن و ۱۱ هزار میلیارد در حوزه سرمایه گذاری محقق خواهد شد.

وی به تفاوت قیمت آرد صنعتی و آرد خبازی اشاره کرد و گفت: این تفاوت قیمت موجب کاهش آرد در نانوایی‌ها در یک بازه زمانی شده بود ولی در حال حاضر تعدادی نانوایی به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.

استاندار زنجان، به وضعیت مطلوب استان زنجان در سرانه فضای سبز و پارک‌های ملی گفت: در حال حاضر مشغول حل مشکل گاوازنگ هستیم و حل مشکلات خانه بوران نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

افشارچی با بیان اینکه طبق آنچه که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است، ابراز داشت: اولویت مسکن با متقاضیان متاهل بوده و در حال حاضر نیز غربالگریها انجام شده و منطق حکم می‌کند که اولویت تحویل مسکن با متاهل‌ها باشد.

وی بیان داشت: در استان زنجان باید ۳۴ هزار مسکن بسازیم و ۴ هزار متاهل متقاضی مسکن بیشتر از میزان موظفی استان در خصوص ساخت مسکن است.

همه نانوایی های استان زنجان به دستگاه هوشمند مجهز شده اند

استاندار زنجان، با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی نان در زنجان افزود: یک هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی در زنجان فعال است که همگی به دستگاه‌های هوشمند نان یارانه‌ای مجهز شدند.

وی به پارک هاشم نژاد به مساحت ۱۰ هکتار در زنجان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح با همکاری قرارگاه خاتم در بازه زمانی ۱۸ ماه در دستور کار است.

استاندار زنجان، به وضعیت ساکنان کوی فلسطین زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: ۶۳ نفر از ساکنان کوی فلسطین که راضی به جابه جایی هستند شناسایی شده‌اند.

افشارچی افزود: این افراد در مسکن ملی پیش بینی شدند و در اسرع وقت قراردادی منعقد شده و برای بقیه افراد نیز با کمک روحانی محله اقداماتی انجام خواهد شد.

کد خبر 5560063

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن افشارچی استاندار زنجان اصحاب رسانه محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا بوشهر ماه محرم ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها تاسوعای حسینی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه روز خبرنگار اربعین حسینی زنجان اشاره استاندار زنجان اشاره کرد و گفت استان زنجان عوض شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت باقی‌مانده مطالبات معلمان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق گفت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تا کنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است