Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگيرى در اينستاگرام خود نوشت:

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ آخرین روز مسئولیت اجرایی من در دولت بود. در دفتر خاطراتم در آن روز نوشته بودم:

"دوره انتقال دولت‌ها که از روز تنفیذ آغاز می‌شود تا روز تشکیل دولت جدید دوره حساسی است که باید آن را با تدبیر رئیس‌جمهور کوتاه و البته مدیریت کرد.


به همین اساس، من پس از مراسم تحلیف، با آقای رئیس‌جمهور ملاقات کردم و با توجه به حساسیت مدیریت دوره انتقال پیشنهاد کردم که ایشان معاونین خود خصوصا معاون اول را سریع‌تر نصب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این کار و انتصاب جناب آقای دکتر مخبر به معاون اولی در روز ۱۷ مرداد ماه، عملا مسئولیت ۸ سال معاون اولی من به پایان رسید.

پس از ملاقاتی کوتاه با دکتر مخبر و انتقال برخی مسائل به ایشان، به اتفاق به جلسه هیأت دولت رفتیم. این جلسه را مثل جلسات گذشته من اداره کردم. با اتمام اخبار و دستور کار (مصوبات) به انگیزه خداحافظی، چند دقیقه از دولت در هشت سال گذشته و مشکلات پیش رو سخن گفتم. تأکید کردم برای هر ایرانی علاقه‌مند به سرنوشت کشور و بهبود وضع مردم، موفقیت دولت در حل مشکلات جامعه مهم است و ما هم در این روند هر کمکی از نظر فکری و مشورتی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

بعد تعداد زیادی از اعضای دولت دست بلند کردند تا صحبت کنند. نمی‌شد به همه وقت داد. فقط آقایان ظریف، زنگنه، نهاوندیان، امیری، آذری جهرمی و خانم ابتکار هر کدام چند جمله از نقش من در دولت و اقداماتم گفتند و در پایان هم آقای رئیسی چند جمله‌ای سخنرانی کردند و تشکر."

 

من در این یکسال به قولی که دادم صادقانه عمل کردم و بنا به درخواست رئیس‌جمهور و معاون اول، با نوشتن نامه‌ها و گفتگوهای حضوری و تلفنی، در حد توان و بنا به تجربه‌ام در مواجهه با مسائل مشابه و دشوار گذشته، راهبردها و راهکارهای مشخصی ارائه دادم. هنوز هم بر این باورم که ایران عزیز فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی به‌ویژه از نظر نیروی انسانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دارد.

 

سیاست خارجی سازنده (بی‌تحریم و بی‌تنش)، از جمله همین فرصت‌هاست. علاوه بر این، داشتن برنامه‌ای جامع و شفاف و تیمی کاردان و هماهنگ، می‌تواند عامل بهبود وضعیت اقتصاد کشور و گشایش در معیشت مردم باشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادها و راه حل‌های کارشناسانه و دلسوزانه بیشتر اعتنا کند و از انتقادات با سعه‌صدر استقبال نماید.

 

باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

تماشاخانه ببینید| باورتان نمی‌شود که چمن مصنوعی با خاک چه‌کار می‌کند ببینید| وقتی میمون‌ها مثل گانگسترها دزدی می‌کنند/ هماهنگ و برنامه‌ریزی شده فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!