Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: طی سال جاری میزان کشف سلاح‌های جنگی افزایشی ۵۸ درصدی داشته و در سایر سلاح‌ها نیز میزان کشفیات نزدیک به ۵۰۰ قبضه بوده است.

سردار محمدکاظم تقوی امروز، ۱۹ مرداد ماه، در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن شهید سلیمانی ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته شرایط برای انجام ماموریت‌ها برای ما عادی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا از یاد نخواهیم برد که روزهایی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر، زائر و مجاوری حضور نداشت. خدا را شاکر هستیم که دغدغه کرونا برای مردم در سال ۱۴۰۱ برطرف شد و شاهد سیل زائران و مجاوران به حرم مطهر بودیم. در این دوره ۸۰۰۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی به کرونا مبتلا شدند.

کافی نبودن ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر 

وی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر توفیقاتی داشتیم اما موضوع وجود معتادان متجاهر کماکان جای سوال دارد، عنوان کرد: پس از کرونا بسیاری از مراکز ما اجباراً تعطیل شده و معتادان متجاهر عملا در جامعه رها شدند. با پیگیری‌های انجام شده امروز نزدیک به بیش از ۵۰۰۰ نفر ظرفیت برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد شده است اما کفایت نمی‌کند. ما هنوز با صحنه‌هایی مواجه هستیم که ظرفیت جمع‌آوری آن‌ها را نداریم. این آمادگی وجود دارد که ظرفیت بخش خصوصی و خیرین نیز به کمک این موضوع بیاید و این دغدغه را برطرف کند.

کشف ۱۲.۵ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون 

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۲.۵ تن کشفیات مواد مخدر در استان داشته و ۲۸ باند داخلی و بین‌المللی را متلاشی کردیم. با توجه به شرایط کشور افغانستان، امیدواریم ورود مواد مخدر از این کشور کاهش پیدا کند. میزان کشفیات مواد مخدر صنعتی توسط ما رو به افزایش است.

افزایش ۵۸ درصدی کشف سلاح‌های جنگی 

سردار تقوی با اشاره به افزایش کشفیات سلاح گرم و مهمات در سطح استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: طی سال جاری میزان کشف سلاح‌های جنگی افزایشی ۵۸ درصدی داشته و در سایر سلاح‌ها نیز میزان کشفیات نزدیک به ۵۰۰ قبضه بوده است. 

مدیریت روزانه حدود ۵ موضوع امنیتی توسط پلیس

وی یادآور شد: در سال جاری روزانه به صورت میانگین بیش از ۵ موضوع امنیتی در دستور کار داشته‌ایم که بخشی از آن فراخوان‌ها و تجمعات بدون مجوز است. همکاران ما تمام این موارد را با حمایت مسئولین و دستگاه‌های مرتبط، مدیریت کردند.

روزانه ۳۵۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس سایبری برقرار می‌شود

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ما کماکان بیشترین نگرانی‌ها را در عرصه فضای مجازی داریم، عنوان کرد: مرکز فوریت‌های پلیس سایبری ما در سال گذشته راه‌اندازی شد و روزانه به طور متوسط ۳۵۰ تماس تلفنی با این مرکز برقرار می‌شود. در استان نزدیک به ۹۲ درصد جرایم فضای مجازی‌ای که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده، تعیین تکلیف شده است.

افزایش ۳۸ درصدی وقوع تصادفات در سطح استان

سردار تقوی گفت: حجم سفر در سال جاری نسبت به سال ۹۸ و قبل از ورود کرونا افزایشی ۳۰ درصدی داشته است. میزان وقوع تصادفات در سطح استان ۳۸ درصد افزایش داشته اما تعداد جانباختگان در سطح راه‌های استان طی سال جاری ثابت مانده و افزایشی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است. طی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تعداد جانباختگان در تصادفات درون شهری ۱۲ نفر افزایش داشته است.

افزایش ۱۷ درصدی سرقت‌های خرد در سطح استان

وی تصریح کرد: مهمترین دغدغه مردم و ما به عنوان پلیس بحث سرقت‌ها است. گرچه آمارها در بخش سرقت‌های خشن با سال گذشته برابری می‌کند اما در بخش سرقت‌های خرد، افزایشی ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. بیشترین ورودی به زندان را سارقین تشکیل می‌دهند. در این زمینه قطعا قانون ضعف‌هایی دارد که امیدواریم این ضعف‌ها برطرف شود. نصاب تعیین شده برای سرقت، دست قضات را نیز بسته است. حدود ۷۴ درصد از سرقت‌های سطح استان نیز در مشهد رخ می‌دهد. 

افزایش آمار قتل نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان با اشاره به قرار گرفتن استان خراسان رضوی در رده دوم استان‌های خشن کشور، عنوان کرد:  متاسفانه در زمینه قتل آمار طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی است. 

سردار تقوی اظهار کرد: با کمک رسانه‌ها میل به خدمت در استان خراسان حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ درصد افزایش داشته است. در کنار این قضیه اقدام خوب ستاد نیروهای مسلح و حمایت مجلس باعث افزایش حقوق شد که این موضوع نیز قطعا موثر واقع خواهد شد. طبق نظرسنجی‌ها در بخش مشاغل خدماتی، فراجا بعد از معلمان رتبه دوم کشوری میزان رضایت مردم را کسب کرده است. پلیس در سطح استان روزانه ۱۵۰ هزار نوع خدمت ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی دو مرکز آموزش انتظامی در سطح استان

وی افزود: در استان اتفاقات خوبی افتاده است. در عرصه ماموریت در سطح استان مرکز آموزشی نداشتیم اما با همت مسئولان استان، دو مرکز آموزش انتظامی در شهرستان‌های سبزوار و نیشابور راه‌اندازی شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که شرایط را طوری حفظ کنیم که مردم احساس نگرانی نکنند. هرکجا که فراخوانی وجود داد، نیروهای ما ساعت‌ها در مقرهایی که دیده نشوند، دور از انظار مستقر می‌شوند. فشاری که دشمن در حال حاضر روی همکاران من از بعد عملیات روانی وارد می‌کند، قابل مقایسه با گذشته نیست. 

سردار تقوی ادامه داد: در گذشته در خصوص گشت ارشاد هیچ بحثی نبود اما یک مرتبه مسیر دیگری سر از گشت ارشاد درآورد. وظیفه ما برخورد با جرم مشهود است. هرجا که احساس شد نقش همکاران من پررنگ شده، آنجا بیشتر هدف معاندین قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس گشت ارشاد بدحجابي نزاع قتل سلاح جنگي فرمانده انتظامی استان کشف سلاح های جنگی سال جاری نسبت معتادان متجاهر سطح استان خراسان رضوی طی سال جاری نسبت به سال سردار تقوی مواد مخدر سال گذشته میزان کشف سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده است که آئین‌نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: به کارکنان نظام سلامت افتخار می‌کنیم، چراکه به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل مشغول کار هستند و در زمان کرونا نیز افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه وجود دارد بحث پرداخت فوق‌العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مصوبه فوق‌العاده خاص از سال جاری اعمال می‌شود، ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده است که آئین‌نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و تاکید کرد: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نه تنها تمام خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم، بلکه در سال گذشته نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان دهیم و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در سال جاری می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم، در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

کد خبر 750021

دیگر خبرها

  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است