Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@21:57:24 GMT

کدام‌ یک مجوز فیفا را دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۸۴۶۰

کدام‌ یک مجوز فیفا را دارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد دو مرکز با نام ایفمارک در کشور وجود دارد که به ارائه خدمات تست پزشکی ورزشی می‌پردازند و فقط حرف انگلیسی‌ آخر آن‌ها متفاوت است.

به گزارش ایران اکونومیست، در روزهای اخیر سوالاتی درباره نحوه فعالیت مرکز پزشکی "ایفمارک" مطرح شده است. در این زمینه ایران اکونومیست تلاش کرد تا با بررسی ابهام‌های موجود، به دلایل فعالیت انحصاری این مجموعه در فوتبال بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد ایفمارک متعلق به این سازمان است و حسابداری این مجموعه هم بر عهده سازمان لیگ است؛ اما سازمان لیگ مالک کدام ایفمارک است؟

در این زمینه بیش‌تر بخوانید:

سود میلیاردی "ایفمارک" با حق انحصاری تست‌های پزشکی!

توضیح سازمان لیگ درباره حق انحصاری ایفمارک در تست‌های پزشکی

درآمدهای ایفمارک به جیب چه کسی می‌رود؟

در حال حاضر مجموعه‌ای در مرکز ملی فوتبال با عنوان انگلیسی “IFMARC” فعالیت می‌کند که پیش از آغاز فصل، بازیکنان تیم‌های لیگ برتری و لیگ یک ملزم هستند با حضور در این مرکز به انجام تست‌های پزشکی بپردازند. این مجموعه در سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر ورزش وقت و رییس فدراسیون فوتبال افتتاح و معرفی شد.

مراسم افتتاح IFMARC با حضور محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش 

به موازات این مرکز پزشکی، مجموعه‌ای هم در یکی از مراکز تجاری تهران با نام “IFMARK” فعالیت می‌کند که دقیقا به انجام تست‌های پزشکی می‌پردازد اما با این  تفاوت که در پایان نام ایفمارک به جای حرف “C” از “K” استفاده کرده است.

امضای قرارداد مددی، مدیرعامل پیشین استقلال در IFMARK

به این ترتیب در حال حاضر دو مرکز پزشکی با نام فارسی "ایفمارک" و نام انگلیسی متفاوت IFMARC و IFMARK در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها مجوز فیفا را دارد و دیگری احتمالا مجوز فیفا ندارد. البته پیگیری‌های خبرنگار ایران اکونومیست نشان می‌دهد مدیر هر دو مرکز یک نفر است اما با توجه به تفاوت نوشتاری اسم دو مرکز، احتمالا با دو مجموعه متفاوت رو به رو هستیم که به فعالیت‌های اقتصادی در حوزه تست‌های پزشکی ورزشی می‌پردازند.

سازمان لیگ فوتبال ایران مدعی مالکیت ایفمارک شده است اما این سازمان که هیچ توضیحی درباره فعالیت‌های اقتصادی و درآمدهای این مرکز نکرده است، حالا باید بگوید دقیقا مالک کدام ایفمارک است و مسئولیت کدام مجموعه را بر عهده دارد؟ ایفمارکی که به “C” ختم می‌شود و در مرکز ملی فوتبال است و یا ایفمارکی که به “K” می‌رسد و در یک مرکز تجاری فعالیت دارد؟

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ایفمارک ، سازمان لیگ فوتبال ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایفمارک سازمان لیگ فوتبال ایران تست های پزشکی سازمان لیگ دو مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند