Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم به مناسبت شهادت امام حسین(ع)، با ابراز خرسندی از حضور در بین اهالی هنر و رسانه قم بیان کرد: از زمان تشکیل و تأسیس این محفل مذهبی شاهد رونق، شکوفایی و رشد آن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم قرآن را وجه هنری و ادبی آن ذکر کرد و افزود: علم حضوری عالی‌ترین درجه علم است و تا زمانی که علم حصولی به ‌مرتبه علم حضوری نرسد، انسان نمی‌تواند به مراتبی که از علم نیاز دارد، نائل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه، تفکر و نگاه فرویدی «نگاه جنسی به همراه خشم» در عرصه رسانه و هنر جهان غرب بخصوص در صنعت فیلم‌سازی هالیوود و بالیوود حاکم است، ادامه داد: بعد از تفکرات پیروان فروید، رفتارگراها و انسان‌گراها نیز هر کدام از زاویه نگاه خود به تفسیر انسان پرداختند که در این‌ بین انسان‌گراها تا حدودی موفق‌تر بودند اما برای آن‌ها نیز نکات ضعفی زیادی می‌توان برشمرد.

وی افکار امثال فردریش نیچه از فلاسفه قرن نوزدهم را از مفاهیم انحراف‌آمیز در شناخت ابعاد متعالی وجود انسان دانست و گفت: وراثت و محیط، خاستگاه شناخت انسان در مکاتب غربی است و در این مکاتب به‌کلی از اثر قدرتمند اراده غفلت می‌شود؛ این در حالی است که در منطق قرآن کریم، اراده یکی از ابزارهای مهم انسان در تعیین نوع و سبک زندگی و سرنوشت فرد در کنار اثر محیط و وراثت است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که کتب آسمانی معرفی و تبیین دقیقی از انسان دارند، تاکید کرد: در کتب اهل کتاب نیز از جنبه‌های مختلفی به شناخت انسان پرداخته‌شده ولی  تورات و انجیل به خاطر تحریفات انجام‌شده در آن قابل‌ اعتماد نیستند، تنها کتاب آسمانی مصون از تحریف و باطل، قرآن کریم است و ادعای تحدی آن هنوز بعد از چهارده قرن پابرجاست.

وی بابیان این‌که خدا به‌عنوان خالق انسان بیشترین و دقیق‌ترین شناخت را از انسان دارد و با اشاره به نوع معرفی قرآن کریم از خلقت انسان، گفت: خداوند از خلقت انسان به‌عنوان «احسن الخالقین» یاد کرده و اگر فردی در نظام خلقت از این ویژگی ناب انسانیت، جدا افتاده یا راه دیگری رفته باید ایراد را در خودش جستجو نماید.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که امیرالمؤمنین(ع) معیار تمام و کمال خلقت انسان و مصداق کامل «احسن الخالقین» است، گفت: روز قیامت هر کس وضعیت و موقعیت خود را در نظام هستی از نظر تعالی وجودی با جایگاه امام علی(ع) می‌سنجد و به میزانی که بین خود و ایشان فاصله احساس کند، بیشتر حسرت می‌خورد.

وی با تاکید بر این‌که جایگاه واقعی و ابعاد وجودی انسان بسیار بیشتر از حدی است که فرد از آن متصور است، افزود: امام حسین(ع) در واقعه کربلا فقط بخشی از ابعاد وجودی خود و نوع انسان را نشان داده است، فدا کردن جان در مسیر حفظ دین نمونه‌ای بارز از ابعاد عالی و والای وجودی انسان است.

انتهای پیام / 78032

منبع: فارس

کلیدواژه: محرم حسینی هیئت عزاداری هیئت هنر و رسانه قم عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد