Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:09:13 GMT

البرز ظرفیت صادرات گسترده به کشورهای همسایه را دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۹۲۸۷

البرز ظرفیت صادرات گسترده به کشورهای همسایه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در جلسه اقتصادی استان که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم، افزود: استان البرز سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است که برای بهره برداری از آنها باید برنامه محور و دقیق اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البرز از سوی مقام معظم رهبری به ایران کوچک لقب گرفته از این رو با رنگین کمانی از اقوام ایرانی با انسجام و همگرایی به فرصتی در مسیر توسعه استان تبدیل شده اند.

عبداللهی گفت: در این استان ۱۲ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی، ۱۷ لکه صنعتی با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی که از این تعداد ۱۵۰ واحد، برند ملی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی کشور در شهرستان اشتهارد مستقر است، افزود: این استان در بسیاری از تولیدات اثرگذار، رتبه نخست کشور را دارد که قطب تولید ماکارونی، ۷۰ درصد تأمین و تولید داروی ساخت داخل در کشور، رتبه اول تولید مواد غذایی و قطعات خودرو و… از جمله آنها است.
استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که با توجه به کیفیت تولیدات در کشور، صادرات روند مطلوبی ندارد بنابراین باید برنامه ریزی ویژه ای برای این منظور صورت گیرد.

وی افزود: استان البرز تولیدات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد و بخصوص در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال بوده، می‌تواند برای کشور تأثیر محسوسی داشته باشد.
عبداللهی گفت: این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد که در راستای سیاست‌های دولت محترم سیزدهم با اهداف و برنامه‌ها همگام باشد.
وی افزود: ضرورت دارد که برای توسعه صادرات بویژه گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، تسهیلات و حمایت‌های لازم را از تولید کنندگان داشته باشیم.

کد خبر 5560605

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری استاندار البرز مجتبی عبداللهی صادرات غیرنفتی محرم 1401 عاشورا مراسم عزاداری بوشهر ماه محرم ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها تاسوعای حسینی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا اربعین حسینی روز خبرنگار گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند