Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سیدمحمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در شورای اطلاع رسانی و در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت پوشش قراردادن افراد فاقد بیمه گفت:در طرح  پوشش همگانی بیمه در کشور ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، در سالجاری ۲۲ هزار نفر در سطح استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی همچنین افزود: افراد تحت پوشش سالانه ۲ بار قند و فشار خونشان به صورت رایگان مورد بررسی قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به فعالیت ۲۸ پزشک خانواده در سطح استان بیان کرد: با حضور در پزشک خانواده هزینه کمتری پرداخت می شود و پولی نیز بابت بیمه داده نمی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه تصریح کرد: کسانی که به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه می کنند نیازی به ارجاع به پزشک خانواده نیست.

وی با اشاره به اجرای سیاست های ابلاغی حمایت از خانواده، اظهار کرد: زنان باردار فاقد بیمه تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا سن ۵ سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان درخصوص پوشش بیمه در بخش ناباروری اظهار کرد: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی و ۷۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

حسینی افزود: با کارشناسان مامایی نیز قرارداد بسته شد تا خدمات مربوط به ناباروری را با هزینه کمتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای قبل ارز به شرکت های دارویی پرداخت می شد، گفت: در حال حاضر پس از ارائه دارو و در انتها مبالغ به آنها پرداخت می شود و این موضوع در قیمت دارو هیچ تاثیری ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: هیچ بدهی به داروخانه ها نداریم و تا تیرماه ۱۴۰۱ با آنها پرداخت شده است.

حسینی در مورد وضعیت پرداختی های بیمه نیز با ابراز خرسندی از وضعیت پرداخت ها عنوان کرد: پرداخت بیمه طی سال های اخیر وضعیت مطلوبی داشته به طوری که بدهی مربوط به بیمارستان های دانشگاهی تا ابتدای سال به طور کامل و درخصوص کلینیک ها و درمانگاه ها و مطب ها تا تیر ماه سال جاری تسویه حساب شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: برای بررسی اسناد ۴۵ روز زمان نیاز است و اگر پرداختی ها دیر می شد مربوط به مرکز مربوطه است که دیرهنگام اسناد را می آورند.

وی با اشاره به نسخ الکترونیک گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته کلید خورد و در حال حاضر در سطح استان پوشش ۱۰۰ درصدی داشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: با این طرح هزینه های دولت برای تهیه کاغذ کمتر شد و در وقت برای اعتبار دفاتر بیمه صرفه جویی شد.

حسینی از راه اندازی سامانه شهروندی خبر داد و گفت: هموطنان با کدملی و شماره همراه می توانند نسخ و اعتبار و… خود را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت استان بیمه سلامت استان سمنان صورت رایگان سطح استان پوشش بیمه تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 

محمد ابراهیم پارسانژاد، فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین  برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود. 

او افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد ، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای انها به صد درصد می رسد. 

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارود می توانند در فرایند درمان قرار گیرند تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند . طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده میکنند بچه دار می شوند . 

او تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که آقا دچار مشکل بود٬ به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ  بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان کردند . 

او خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست محترم دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱  اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از این که این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد : ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آن ها توضیح دهیم .  آن ها هم با بزرگواری پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹  اردیبهشت در خدمت آن ها باشیم.

گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان