Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:37:04 GMT

تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۱۵۱۳

تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده درباره امکانات و تدابیر در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین سال جاری ۵ میلیون زائر به عتبات سفر کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شوند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر در بخش حمل و نقل جاده‌ای جابجا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اربعین سال ۹۸، حدود ۸۹ درصد مسافران از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابجا شدند، به همین منظور تلاش می‌شود تا حمل و نقل عمومی امسال تقویت بیشتری شود.

افندی‌زاده گفت: با توجه به همزمانی اربعین با پیک سفرهای آخر تابستان نمی‌توان همه ناوگان حمل و نقل را در اختیار سفرهای اربعین قرار داد، اما ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین مد نظر گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ۶ هزار اتوبوس دیگر مورد نیاز است که به دنبال تامین آن‌ها از طریق ستاد مرکزی اربعین، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نیروهای مسلح هستیم.

وی درباره شرایط سفر با خودروهای شخصی اظهار داشت: سازمان راهداری تلاش ویژه‌ای برای تجهیز پایانه‌ها و ایجاد پارکینگ‌ها برای وسایل نقلیه شخصی و عبور راحت و مناسب زائران انجام داده است.

افندی‌زاده درباره پایانه‌های پر تردد در ایام اربعین از جمله شلمچه و چزابه در خوزستان، مهران در ایلام، تمرچین در آذربایجان، باشماق در کردستان و خسروی در کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود طبق روال سال‌های گذشته حجم زیادی از ترددها از مرز مهران انجام شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره پیش فروش بلیت‌ها در ایام اربعین نیز توضیح داد: با توجه به انجام سفرهای اربعین از ۱۶ تا ۳۰ شهریور به شرکت راه‌آهن اعلام شده به هیچ عنوان پیش فروش ۱۰۰ درصدی در این ایام نداشته باشند تا در صورت نیاز بتوان از سایر قطارها برای مسیر تهران- اهواز- شلمچه استفاده کرد.

وی ادامه داد: در مورد بلیت اتوبوس نیز جلساتی با اصناف خواهیم داشت تا برای قیمت‌ها و نحوه فروش آن‌ها به هماهنگی برسیم.

افندی‌زاده گفت: از آنجا که اتوبوس یک طرف مسیر را بدون مسافر می‌رود، نحوه قیمت‌گذاری برای بلیت آن متفاوت است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: برای پیش فروش بلیت‌ها به ویژه قطار و هواپیما در ایام اربعین، هماهنگی‌ها برای پیش فروش حضوری و اینترنتی بلیت در شهریور ماه انجام خواهد شد.

کد خبر 5560749 روح اله صابرزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 1401 اتوبوس بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی مصرف برق پروازهای اربعین قیمت رب گوجه فرنگی رستم قاسمی معافیت مالیاتی رمز ارز نهضت ملی مسکن صادرات دام زنده سازمان امور مالیاتی کشور مالیات نقل و انتقال خودرو اربعین 1401 طرح نهضت ملی مسکن معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ایام اربعین سفرهای اربعین افندی زاده پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا